دوماه دیگر تندر اتومات و ۲۰۶ ایرانی تولید می گردد

۰۱م آذر ،

دوماه دیگر تندر اتومات و ۲۰۶ ایرانی تولید می گردد

عصر خودرو : در روزهایی که تولید خودروسازان کشور افتی شدید کرده و به نصف نزدیک شده است، گفته می‌شود ایران خودرو می‌خواهد طی یکی دو ماه آینده «پژو ۲۰۶ ایرانی» و «تندر-۹۰ اتومات» را به تولید برساند.

به نقل از دنیای اقتصاد آن طور که خبر می‌رسد، ایران خودرو قصد دارد ابتدا تندر-۹۰ اتومات و سپس پژو ۲۰۶ ایرانی را وارد خطوط تولید خود کند.
پژو ۲۰۶ هم اکنون دو ماهی می‌شود که از خط تولید ایران خودرو موقتا حذف شده است، زیرا پژوی فرانسه به دلایل سیاسی و مالی قطعات لازم را در اختیار این شرکت قرار نداد. حالا ایران خودرو در طرحی مشترک با قطعه‌سازان تصمیم گرفته آن بخش از قطعات پژو ۲۰۶ را که از خارج تامین می‌شوند، به تولید داخل برساند. گفته می‌شود قرار است چینی‌ها در این پروژه به ایران خودرو کمک کنند و با این حساب مشتریان داخلی باید منتظر ورود پژو ۲۰۶ دیگری در آینده نزدیک باشند. البته باید دید پژو برای این کار مجوز لازم را به ایران خودرو خواهد داد یا اینکه مانع آن می‌شود. ۲۰۶ یکی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو به شمار می‌رود که طی سال جاری و به سبب افت و سپس توقف تولید، قیمت آن بیش از دو برابر شد.
اما دیگر محصول تازه ایران خودرو «تندر-۹۰ اتومات» نام دارد که آن نیز طی یکی دو ماه آینده به تولید خواهد رسید. گفته می‌شود قیمت تندر اتومات حدود چهار میلیون تومان با مدل معمولی این خودرو تفاوت خواهد داشت.

چهارشنبه ۱ آذر   ۹:۲۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.