دومین تساوی بدون گل ایران در فوتبال غرب آسیا

۲۲م آذر ،

یم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت های غرب آسیا مقابل بحرین به تساوی بدون گل رسید. تیم بحرین در این مسابقه از دقیقه ۲۵ به خاطر اخراج یکی از مهاجمانش ۱۰ نفره شده بود.

در دیدار رفت از دور اول مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نیز بحرین در همان دقیقه اول، ۱۰ نفره شده بود اما آن بازی با برتری ۶-۰ ایران به پایان رسید.

بحرین که با ترکیب اصلی و با هدایت گابرین کالدرون آرژانتینی به کویت و رقابت‌های غرب آسیا آمده، در اولین بازی با یک گل بر یمن غلبه کرد. ایران هم با عربستان به تساوی ۰-۰ رسید.

ضربات ایستگاهی میلاد نوری و حرکات پا به توپ احسان حاج صفی مهم‌ترین نکات نیمه اول بود. نیمه‌ای نه چندان مهیج که مصدومیت حاج صفی را نیز در پی داشت.

ایران در نیمه دوم تیم برتر میدان شد و روی دروازه قرمزپوشان بحرین خیمه زد اما معضل تمام‌کنندگی همچنان به قوت پیشین خود باقی ماند. مهرداد اولادی در دقیقه ۶۰ با ضربه سر در موقعیت آفساید گلزنی کرد. یعقوب کریمی تیر دروازه را به لرزه درآورد و پیام صادقیان هم یک موقعیت ایده آل را ساخت و خودش هم از کف داد.

کارلوس‌ کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران مثل بازی قبلی باز هم روی نیمکت ننشست و از جایگاه تماشاگران نظاره‌گر مسابقه بود.

در این بازی ابراهیمی و نظری کارت زرد گرفتند. در بازی قبلی هم داور ژاپنی به قاسم دهنوی، میلاد نوری، مهرداد پولادی و محمدمهدی نظری کارت داد که به این ترتیب، نظری بازی مقابل یمن را از دست داد.

تفاوت‌های تاکتیکی با دیدار قبلی

رقابت‌ها در سه گروه برگزار می‌شود و سه تیم اول به همراه بهترین تیم دوم صعود خواهند کرد. حالا وضعیت صعود تیم ایران به مرحله نیمه نهایی با ابهام مواجه شده و ایران با چهار قهرمانی در غرب آسیا پرافتخارترین تیم مسابقات است اما اکنون در خطر حذف شدن قرار گرفته است.

در ترکیب ایران مقابل بحرین علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، امید ابراهیمی، محمد مهدی‌نظری (دقیقه ۷۵ قاسم دهنوی)، محمد خان زاده، احسان حاج صفی (دقیقه ۴۶ یعقوب کریمی)، شجاع خلیل‌زاده، مهرداد پولادی، میلاد نوری، احمد حسن‌زاده (دقیقه ۴۳ پیام صادقیان) و مهرداد اولادی بازی کردند.

نسبت به بازی اول غیر از تغییر دروازه‌بان، خان زاده هم از قلب خط دفاع به سمت راست رفت تا منتظری جای او را بگیرد. فخرالدینی هم که فیکس و یار ثابت بود، این بار روی نیمکت نشست. پیام صادقیان که از ابتدا بازی کرده بود، این بار یک نیمه فرصت پیدا کرد و امید ابراهیمی جای امید نظری را گرفت.

حاج صفی به جای یعقوب کریمی از ابتدا بازی کرد.  احمد حسن زاده نیز جایگزین دهنوی شده بود. تغییرات پرتعدادی که سبب شد ایران در نیمه اول، بازی سردرگمی را ارائه کند. ایران در این مسابقه تقریباً هیچ حمله  جدی و خطرسازی را از سمت راست صورت نداد. در حالی که فخرالدینی در بازی قبلی نفوذهای فراوانی را از این ناحیه پایه گذاری کرده بود.

از سمت چپ نیز زمانی ایران توانست خطرساز شود که کریمی به میدان آمد و با صادقیان، زوج خطرناکی را شکل داد. ترکیبی که شاید اگر از ابتدا شکل می گرفت، سفیدپوشان ایران می‌توانستند دروازه بحرین را فتح کنند.

در گروه ب ایران با این تساوی ۲ امتیازی شد و در رده دوم جدول باقی‌ماند. بحرین ۴ امتیازی شد و همچنان صدرنشین است. عربستان یک امتیاز دارد و یمن بدون امتیاز در انتهای جدول قرار گرفته. اگر عربستان با اختلاف بیش از یک گل بر یمن غلبه کند، صدر جدول را در اختیار خواهد گرفت. نتیجه این مسابقه تاثیر چشمگیری در معادلات این گروه خواهد داشت.

از گروه اول نیز شگفتی بزرگی رقم خورد و کویت میزبان بازی‌ها با دو گل به عمان باخت. فلسطین هم شگفتی دیگری را رقم زد و با گلزنی ایاد ابوغرقود که اهل غزه است و عضو باشگاه الخلیل، موفق شد تیم اصلی لبنان را از پیش رو بردارد.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.