دومین طرح ملی آموزش خانواده در مدارس

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مدیر برنامه‌‏ریزی امور انجمن‏‌های مدارس گفت: مدیران مدارس از ظرفیت‏‌های اولیا در راستای ارتقا تعلیم و تربیت بهره برداری نمایند .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  وزارت آموزش و پرورش حسن حسینی در مراسم تجلیل از اولیا و مربیان استان لرستان، افزود: تعامل اولیا و مربیان در فرآیند پیشبرد نظام تعلیم و تربیت امر بسیار مهمی است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر این مهم تأکید فراوان دارد.
وی با بیان اینکه مدیران مدارس از ظرفیت‏‌های اولیا در راستای ارتقا تعلیم و تربیت بهره برداری نمایند ، تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر افزایش مشارکت اثربخش همگانی و خانواده در نظام تعلیم و تربیت و تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد و به راهکارهای متفاوتی در جهت مدیریت اقتصاد خانواده در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرده است.
مدیر برنامه‌‏ریزی امور انجمن‏‌های مدارس همچنین در خصوص طرح ملی آموزش خانواده در مدارس کشور افزود: طرح ملی آموزش خانواده در مدارس تدوین و در نشست کارگروه‌های مشورتی و تخصصی در وزارت آموزش و پرورش مطرح و به سفارش وزارت کشور در مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طرح موضوع شده است.
وی با بیان اینکه این طرح با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و اعتبارات آن پس از تصویب از سوی نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور تعیین خواهد شد، عنوان کرد:  در کل کشور ۷۸۰ هزار نفر عضو انجمن اولیا و مربیان هستند که هدف از تشکیل این انجمن و انتخابات آن، شناسایی خانواده، اولیا و تشکیل کارگروه‏‌هایی در آموزش و پرورش جهت ارتقا نظام تعلیم و تربیت است.
حسینی گفت: تاکنون ۸۵ هزار دوره آموزش خانواده برای هفت میلیون خانواده در مدارس سراسر کشور برگزار شده است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.