دومین همایش سلامت و سالمندی در کاشان برگزار شد

جمعه ۸ اردیبهشت – ۱۲:۱۵:۵۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-دومین همایش سلامت و سالمندی که در فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اگر اصول صحیح زندگی رعایت شود طول عمر توأم با سلامت را به همراه خواهیم داشت.
بر اساس این گزارش ،دکتر محمد حسین خیاط کاشانی در دومین همایش سلامت و سالمندی که در فرهنگسرای مهر برگزار شد، بر سلامت سالمندان و شیوه زندگی سالم بر اساس تحرک و تغذیه صحیح تأکید کرد.
وی با تاکید بر انجام ورزش و تحرک بدنی افزود: برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان در کاهش بسیاری از بیماری ها از جمله آلزایمر، فشار خون و پوکی استخوان بسیار موثر می باشد.
مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن توصیه به سالمندان برای اینکه زندگی فعال و شادی داشته باشند اظهار داشت: سالمندان به منظور داشتن روحیه ای شاداب باید در برنامه زندگی شان ورزش را نیز بگنجانند.
خیاط کاشانی تصریح کرد: رعایت اصول تغذیه صحیح در میانسالی و سالمندی باعث می شود فرد سال های عمر خود را با سلامت بیشتری طی کند و کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری­هایی چون فشار خون بالا، دیابت، اضافه وزن، پوکی استخوان و افزایش چربی خون قرار بگیرد.
وی یادآور شد: در صورت کنترل نکردن اصول تغذیه، میزان ابتلا به بیماری­هایی مانند سکته قلبی و مغزی و سرطان­ها در این دوره سنی افزایش می یابد.
مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در ده­های اخیر به دلیل بهبود وضعیت بهداشتی، درمانی و کاهش مرگ و میر افزود: در حال حاضر امید به زندگی در ایران با توجه به افزایش امکانات رفاهی و درمانی بین ۷۳ و ۷۶ سال و در کاشان بین ۸۱ تا ۸۳ سالگی می­باشد.
گفتنی است ؛در همایش سلامت و سالمندی به معرفی بیماری شایع این دوران همچون دیابت، فشار خون و پوکی استخوان پرداخته شد و نکات قابل توجهی در خصوص پیشگیری و درمان این بیماری­ها ارائه شد.
شایان ذکر است که دومین همایش سلامت و سالمندی با تأکید بر زندگی سالم، طول عمر بیشتر شعار امسال سازمان جهانی بهداشت طی همکاری مشترک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، خانه فرهنگ سلامت و فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری برگزار شد.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۷۱۲۱۵۵۰۶۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.