دومین جشنواره جوان و رادیو(جوانه) آغاز به کار کرد

در نخستین نشست خبری دومین جشنواره جوان و رادیو عنوان شد:

مدیر شبکه جوان گفت: مهلت دریافت آثار برای شرکت در جشنواره از ۲۸ شهریور ماه تا ۱۵ آذر ماه است، انتخاب آثار نیز از ۲۰ مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا، بهنام احمدپور مبارکه در نخستین نشست خبری در ارتباط با دومین جشنواره جوان و رادیو(جوانه) با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: دومین دوره جشنواره جوانه از امروز آغاز به کار کرد و تا ۲۰ شهریور ماه آثار متقاضیان دریافت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نخستین جشنواره برنامه سازی آماتور رادیو جوان با نام جوانه با هدف اصلی تعامل بیشتر با مخاطبان و نیز ترسیم نگاهی واقع بینانه از نیازهای مخاطب جوان، شناخت نیروهای مستعد در حوزه برنامه سازی و تعمیق شناخت مخاطب از رسانه رادیو و ویژگی‌های آن برگزار می شود.

مدیر شبکه جوان در ادامه عنوان کرد: جشنواره برنامه سازی جوان ورادیو(جوانه) در دو بخش رقابتی و ویژه طراحی شده است که در بخش رقابتی برنامه‌های ارسالی مخاطبان آماتور در چهار بخش برنامه سازی، مستند رادیویی، ساخت آنونس و قطعات موسیقایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در بخش جنبی آثار غیر صوتی شرکت کنندگان بررسی می‌شود.

احمدپور در ادامه خاطرنشان کرد: بخش ویژه نیز شامل مقاله،‌شعر، داستانک، عکس، کاریکاتور، بلوتوث، پیامک،ایده برنامه و آثار خلاقه است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: مهلت دریافت آثار برای شرکت در جشنواره از ۲۸ شهریور ماه تا ۱۵ آذر ماه است، انتخاب آثار نیز از ۲۰ مهرماه آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: مخاطبان این شبکه رادیویی قشر جوان است. بنابراین با برگزاری جشنواره جوانه زمینه خوبی برای جوانان فراهم می‌کنیم تا بیشتر از گذشته سهمی در تولید برنامه‌های رادیویی داشته باشند. در واقع یکی از دلایل برگزاری این جشنواره ایجاد بستری برای جوانان علاقمند به حوزه رادیو و شناسایی استعدادهای جوان است.

مدیر رادیو جوان افزود: در این جشنواره ۵ نفر از برترین‌ها به عنوان همکار در آینده با شبکه جوان همکاری می‌کنند و ما سعی می‌کنیم زمینه خوبی را برای افراد مستعد در رادیو و برای همکاری با همکاران رادیو جوان فراهم کنیم .

مدیر شبکه جوان در ادامه با اشاره به اهدای جوایز جشنواره اظهار داشت: ما در مجموع در مراسم پایانی از ۴۵ نفر تقدیر می‌شود. در بخش برنامه سازی ۱۲ جایزه،‌ در بخش مستند ۸ جایزه، در بخش آنونس ۴ جایزه، در بخش موسیقایی ۳ نفر و در بخش ویژه ۱۸ جایزه در نظر گرفته‌ شده است .

در ادامه این نشست حمیدرضا افتخاری دبیر اجرایی جشنواره نیز گفت: از اول خرداد ماه جلسات برگزاری جشنواره جوانه برگزار شده و تاکنون ۱۰ جلسه برپا کردیم. سایت این جشنواره از امروز در دسترس علاقمندان است. در قسمتی از سایت بخش آموزش را در نظر گرفته‌ایم تا علاقمندان بتوانند اطلاعات لازم را از این طریق دریافت کنند.
 
همچنین؛ دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به مراسم اختتامیه جشنواره جوان و رادیو زمان برگزاری آن را اول اسفند ماه عنوان کرد.

سید حسین موسوی مسوول کمیته اجرایی جشنواره نیز گفت: این جشنواره یکی از معدود جشنواره‌هایی است که رنگ ملی دارد و ما سعی خواهیم کرد شور و شوق جوانان را تحریک کنیم.

همچنین در این زمینه با سازمان‌هایی که در زمینه جوانان فعالیت می‌کنند همچون وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی نخبگان در این زمینه با ما همکاری دارند و همین طور با سازمان‌های دیگر نیز که در زمینه جوانان فعال هستند، همکاری خواهیم داشت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.