دومین دوره کارگاه آموزشی نقد تئاتر پایان یافت

۲۶م اسفند ،

با حضور اعضای ایرانی کانون جهانی منتقدان تئاتر

با حضور اعضای ایرانی کانون منتقدان جهانی تئاتر، دومین دوره کارگاههای آموزشی نقد تئاتر که به مدت دو روز ویژه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شده بود پایان یافت.

به گزارش هنرآنلاین،با حضور اعضای ایرانی کانون منتقدان جهانی تئاتر، دومین دوره کارگاههای آموزشی نقد تئاتر که به مدت دو روز ویژه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شده بود پایان یافت.

مصطفی محمودی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی “کانون ملی منتقدان تئاتر ایران” در این رابطه گفت: پس از برگزاری موفقیت امیز اولین دوره کارگاههای اموزشی نقد تئاتر و با توافق بعمل آمده میان کانون با مسوولان فرهنگی دانشگاه جامع علمی- کاربردی، دومین دوره آموزشی نقد تئاتر، ویژه دانشجویان علمی- کاربردی با برگزاری ۱۰ جلسه نظری و آزمون عملی، طی دو روز به میزبانی مرکز علمی کاربردی واحد ۳۷ برگزار و با استقبال جالب توجه دانشجویان مواجه شد. به نقل از وی در این دوره به دانشجویان مباحثی همچون: نقد ساختاری، نقد محتوایی، چگونگی نقد تئاتر، راههای بهتر دیدن یک نمایش، توجه به اجزای اجرایی یک نمایش، شباهتها و تفاوتهای نقد و تحلیل و مباحث متنوع مرتبط آموزش داده شد.

مصطفی محمودی افزود: تیم آموزشی این دوره متشکل از نصراله قادری، مسعود موسوی، علی جعفری، میلاد نیک آبادی و مجید موثقی برگزاری کلاسها را بر عهده داشتند و در پایان این دوره دو روزه ، دانشجویان برای انجام فعالیت عملی به تماشای نمایش ملی نوشته هنگامه مفید و کارگردانی افسانه زمانی نشستند و قرار است نقدهای مکتوب خود از نمایش مذکور را به کمیته برگزار کننده دوره آموزشی نقد تحویل دهند. به نقل از سخنگوی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، در مرحله پایانی، هیأت داوران متشکل ازپنج نفر از اعضای برجسته کانون، آثار دانشجویان را بررسی می کنند و در نهایت اولین مدرک آموزش نقد تئاتر کشور ، به نفراتی که حد نصاب لازم را به دست آورند اعطا و اسامی برگزیدگان در نیمه دوم فروردین ۹۲ اعلام می گردد.

 دومین کارگاه آموزشی نقد تئاتر اسفندماه ۹۱ با همکاری کانون ملی منتقدان تئاتر ایران و دانشگاه جامع علمی کاربردی توسط هاتف جلیل زاده، مسوول کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه جامع علمی- کاربردی و امید بی نیاز، مسوول کمیته فنی هنرهای نمایشی این دانشگاه برگزار شد.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.