دومین دیوار بزرگ جهان در هند / عکس

فارس نیوز: چند هفته پیش در همین سرویس، دیوار بزرگ کرواسی را معرفی کردیم که نامش را کمتر کسی شنیده بود، امروز هم دیوار بزرگ دیگری را معرفی می‌کنیم که زیر سایه همسایه‌اش در چین کمتر کسی از آن خبر دارد.

دیوار بزرگ هند

قلعه “کمبهالگاره” واقع در جنوب هند را دیواری احاطه کرده است که بعد از دیوار بزرگ چین بزرگترین دیوار تاریخی دست بشر است. این دیوار بیشتر از ۳۶ کیلومتر طول داشته و قطر آن در برخی از نقاط به ۱۵ متر می رسد و دارای ۷ دروازه است..

دیوار بزرگ هند

اگر قصد بازدید از این دیوار را داشته باشید ممکن است در بسیاری نقاط آن را با دیوار چین اشتباه بگیرید که البته اشتباه دور از ذهنی هم نیست که این دیوار در کشور همسایه چین کشیده شده و فرهنگ ها روی یکدیگر تاثیر می گذارند.

دیوار بزرگ هند

دیوار بزرگ هند

ساخت این دیوار در سال ۱۴۴۳ آغاز شده و حدود یک قرن به طول کشیده است و سپس در قرن نوزدهم قسمتهایی به آن اضافه شده است. هدف از ساخت این دیوار در آن دوران محافظت از معابد و زمین های کشاورزی حاصلخیز منطقه بوده است.

دیوار بزرگ هند

در محوطه داخلی این اثر تاریخی بیش از ۳۵۰ معبد وجود دارد و از نکات جالب در مورد آن آویختن فانوس‌هایی در طول دیوار بوده تا کشاورزان بتوانند شبانه روز مشغول فعالیت کشاورزی باشند.

دیوار بزرگ هند

مقامات محلی به توریست‌هایی که قصد بازدید از این اثر تاریخی بی‌نظیر را دارند به آنها توصیه می‌کنند تا زیاد در اطراف آن به کنجکاوی و جست و جو نپردازند و سعی نکنند تا از آن بالا یا پایین بروند؛ زیرا با وجود غیرفعال شدن بسیاری از تله‌هایی که برای جلوگیری از نفوذ به داخل دیوار ساخته شده، ممکن است بعضی از آنها هنوز فعال باشند.

دیوار بزرگ هند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.