دومین روز بزرگترین اعتصاب پزشکان پرتغالی/لغو چند هزار عمل جراحی

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس در گزارشی نوشت : پزشکان پرتغالی در اعتراض به طرحهای ریاضت اقتصادی علیه بخش بهداشت و درمان این کشور اعتصاب ۴۸ ساعته کردند.

دولت پرتغال در ازای دریافت وام ۹۶ میلیارد دلاری سال گذشته در پی اجرای تدابیر ریاضت طلبانه بر بخش بهداشت و درمان به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه ها است.

اتحادیه های کارگری که از افزایش بیمارستانهای خصوصی خشمگین بودند، اعلام کردند که پزشکان پرتغالی بیش از ساعت کاری فعالیت می کنند.

پیش از این اعتصاب ۴۸ که زمان آن ماه گذشته اعلام شده بود، بسیاری از بیمارستانها چندین هزار عمل جراحی را به تعویق انداختند.

شبکه خبری “فرانس پرس” نیز گزارش داد که اعتصاب پزشکان پرتغالی امروز پنجشنبه وارد دومین روز خود شد و معترضان برای نشان دادن خشم خود از تدابیر ریاضت طلبانه تظاهراتی را در شهر لیسبون برگزار کردند.

بر اساس آخرین گزارشها ۹۰ درصد از پزشکان پرتغالی روز گذشته دست به اعتصاب زدند و چهار هزار نیز به جمع معترضان پیوستند که البته پلیس شمار معترضان را دو هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده است.

پزشکان پرتغالی ۲۰ سال پیش نیز دست به اعتصاب زده بودند که البته اعتصاب روز گذشته بزرگترین اعتصاب در تاریخ صنف پزشکان به شمار می رود.

به نوشته فرانس پرس دولت در پی کاهش ۸۰۰ میلیون یورویی (۹۸۵ میلیون دلاری) بودجه بهداشت و درمان در ازای دریافت وام های بین المللی است.

دولت پرتغال به وام دهندگان خود تعهد داده که میزان کسری بودجه ۷۸ میلیارد یورویی را کاهش می دهد.

به نوشته یورونیوز، پزشکان به بالا رفتن افزایش هزینه نسخه، اضافه کاری پزشکان و جایگزین کردن بخش خصوصی به جای بخش دولتی اعتراض دارند.

به گفته یکی از جراحان، بر اساس پیشنهاد دولت پزشکان از این به بعد در استخدام بخش خصوصی خواهند بود نه دولت، به این ترتیب دولت هیچ مسئولیتی نسبت به کیفیت و کمیت خدمات آنها برعهده نخواهد داشت.

پزشکان پرتغالی بر این باورند که کاهش بودجه در پرتغال می تواند موجب رکود و به زیر رفتن اقتصاد این کشور شود.

پرتغال پس از یونان و ایرلند سومین کشور در منطقه یورو است که گرفتار مشکلات اقتصادی و بحران بدهی بوده و در پی کسب کمکهای اعطایی بیشتر است.

یادآور می شود “خوزه سقراط” نخست وزیر پیشین پرتغال اوایل فروردین ماه در پی رد برنامه ریاضت اقتصادی اش توسط پارلمان، استعفا کرد. وی مدعی بود قصد داشته با اجرای این برنامه، دولت را از گرفتن وام خارجی بی نیاز کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.