دومین مجری تلویزیون هم سرش را تراشید/ عکس

به گزارش گروه موسیقی ممتازنیوز:

172-34موسیقی – خانه هنر (سینما و تلویزیون) / ایسنا نوشت:  

محمدعلی محمدیان، معلم فداکار مریوانی که برای اظهار همدلی و همدردی با شاگرد بیمارش، موهای سر خود را تراشیده بود، مهمان برنامه خانواده سیمای کردی بود و مجری این برنامه نیز به همین مناسبت سرش را تراشید.

پیش از این علی ضیاء – مجری ویتامین ۳ – در برنامه زنده به تراشیدن سر خود برای همدلی با ماهان اقدام کرده بود.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، مصطفی محمودی – تهیه کننده برنامه “خانواده” – ضمن اعلام این خبر گفت: این معلم فداکار مدرسه شیخ شلتوت مریوان که اقدام وی بازتاب‌های فراوانی در داخل و خارج از کشور داشت، به همراه شاگردش ماهان رحیمی در برنامه روز چهارشنبه حضور یافته و پیرامون این اقدام انسان دوستانه به گفت‌وگو با مجری و مخاطبان کردزبان شبکه سحر پرداختند.

وی به این نکته اشاره کرد که محمدعلی محمدیان اوایل ماه جاری عکسی از خود با سر تراشیده به همراه ماهان رحیمی هشت ساله در فیس‌بوک منتشر کرده و نوشته بود: “سرهای ما به مو حساسند”، افزود: این معلم فداکار برای ابراز همدلی و همدردی با دانش آموز هشت ساله مقطع دوم دبستان که به دلیل ابتلا به بیماری ناشناخته‌ای موهای سرش را از دست داده بود و با هدف بازگرداندن اعتماد به نفس به این کودک، جلوگیری از افت شدید تحصیلی و بازگشت او به درس و مدرسه، موهای سرش را از ته زد و خود را به شکل ماهان درآورد و به شاگردانش گفته بود موهای سر من و ماهان در زمستان به دلیل حساسیت خودش می‌رود و در بهار به هنگام رویش گل ها و شکوفه درختان از نو رشد می کند.

محمودی از استقبال مخاطبان از این برنامه خبر داد و اظهار کرد: تعداد بسیار زیادی تماس تلفنی از سوی بینندگان برنامه داشتیم که درخواست گفت‌وگو با معلم فداکار را داشتند که به دلیل محدودیت وقت، امکان پذیر نشد.

وی افزود: واحد خبر برون‌مرزی، واحد مرکزی خبر و برنامه “شما و سیما” شبکه یک با حضور در پخش شبکه سحر به انعکاس حضور این معلم فداکار در سیمای کردی پرداختند. همچنین مهرداد احمدزاده از مجریان سیمای کردی شبکه سحر به منظورحمایت از این اقدام انسان دوستانه و به پاس احترام به مقام این معلم گرانقدر، داوطلبانه موهای سرش را تراشید و به عنوان نماینده شبکه بین المللی سحر با ظاهری شبیه ماهان رحیمی و معلم فداکارش در استودیوی برنامه حاضر شد.

محمدعلی محمدیان معلم فداکار مریوانی در این برنامه گفت: از انجام این کار بسیار خوشحالم و اکنون احساس می کنم همه کودکان دنیا شاگردان من هستند و توانسته ام با این اقدام، درسی از درس های زندگی را به آنها بیاموزم.

وی افزود: با توجه به اینکه ۲۳ شاگرد دیگر نیز در کلاس داشتم و حق آنها بود که معلم خود را با سر و وضعی شکیل ببینند، ابتدا انجام این کار کمی برایم سخت بود اما زمانی که خود را در آینه نگاه می کردم، در یک لحظه چهره ماهان جلوی چشمانم ظاهر شد و با خودم گفتم این کار باید انجام شود.

محمدیان با بیان اینکه معلمی فقط گچ و تخته نیست و بسیاری از مسایل مهم در زندگی وجود دارد که باید به کودکان در مدرسه آموخت، خاطرنشان کرد: خوب است بچه های ایران زمین، از خانه و توسط پدر و مادر با آموزه های اخلاقی آشنا شوند و نوع دوستی، انسان دوستی و فداکاری را در محیط خانه بیاموزند.

ماهان رحیمی نیز در این برنامه ضمن قدردانی از معلم فداکارش، بزرگ ترین آرزویش را معلم شدن در آینده عنوان کرد.

وی که برغم ضعف جسمانی ناشی از بیماری به برنامه آمده بود، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی از ادامه برنامه بازماند و به بیمارستان رازی منتقل شد و معلم مهربانش با نگرانی بسیار و بیتابی فراوان نسبت به حال وی برنامه را ادامه داد.

در بخشی از این برنامه، گزارشی از همکلاسی های ماهان در مدرسه شیخ شلتوت و معلم های این مدرسه که یک روز قبل از حرکت ماهان و معلمش به سمت تهران تهیه شده بود، پخش شد که در آن گفت و گویی با شاگردان و همکاران محمدعلی محمدیان در مورد این اقدام بی نظیر وی انجام شده بود.

قسمتی از این گزارش به انعکاس اقدام همکلاسی های ماهان رحیمی اختصاص داشت. این کودکان تنها چند روز پس از حرکت تحسین برانگیز معلم خود، اقدام به تراشیدن موهای سر خود کردند تا با این کار به همکلاسی خود نشان دهند با او همدل و همراه هستند. همچنین دانش آموزان این مدرسه طی اقدامی خودجوش، حرکت فداکارانه معلم خود را در قالب درسی جدید با عنوان “معلم اخلاق” به کتاب “بخوانیم” پایه دوم دبستان اضافه کرده و طی نامه ای از مسئولان وزارت آموزش و پرورش خواسته بودند که این درس در چاپ جدید کتاب مذکور لحاظ شود.

همچنین قسمت دیگری از این گزارش مربوط به صحنه ای بود که محمدعلی محمدیان معلم فداکار مریوانی با گچ بر روی تخته می نویسد: ماهان تنها نیست… که این صحنه فضایی تاثیرگذار بر برنامه حاکم کرد.

برنامه “خانواده” سیمای کردی شبکه سحر که ماهان و معلم فداکارش در آن حضور یافتند و مجری آن نیز اقدام به تراشیدن سر خود به این مناسبت کرد، هر روز ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت تهران به صورت زنده از شبکه سحر پخش می شود.

منبع: ایسنا


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.