دومین همایش ملی سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار در بندرعباس برگزار می‌شود

۱۵م آذر ،

1-912.jpg

دومین همایش ملی«سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار» در روزهای ۱۵ و ۱۶ آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار می‌شود.

تورج اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» ایسنا – منطقه خلیج‌فارس، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از استان‌های موفق در قسمت صنایع مادر در کل کشور محسوب می‌شود، همایش محیط زیست را به عنوان پلی میان دانشجویان محیط زیست و صنایع که به عنوان بزرگترین و مهمترین رکن آلوده‌کننده‌ی محیط زیست است ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه این همایش طی روزهای ۱۵ و ۱۶ آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار می‌شود افزود: دانشگاه آزاد بندرعباس به عنوان مرکز علمی و بزرگترین مرکز آموزش عالی استان هرمزگان و وجود رشته‌های محیط زیست در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و هیات علمی این گروه، اکثرا در مقطع دکتری می باشند و با توجه به اینکه هدف اصلی دانشگاه که تربیت دانش آموختگان در گروه محیط زیست و در نهایت استخدام دانشجویان در صنایع و مراکز علمی و تجاری استان هرمزگان است، این همایش برگزار می‌شود.

اسدی اظهار کرد: در اولین همایش ملی سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار که در سال ۱۳۸۹ برگزار شد تا حدودی موفق شدیم ارتباط را با صنایع قوی کنیم و پایه‌ریزی کردیم که بتوانیم در دومین همایش ملی نیز این ارتباط را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه همایش سال قبل محیط زیست اولین تجربه‌ی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس در سطح برگزاری همایش‌های ملی بود ادامه داد: همایش سال قبل گرایش شیلات و محیط زیست را در برداشت و از سراسر کشور ۲۷۰ مقاله ارسال شد که ۲۰ مقاله به عنوان سخنرانی ۳۰ مقاله را پوستر و ۱۵ مقاله برای چاپ در مجموعه‌ی مقاله‌ها انتخاب کردیم.

دبیر اجرایی همایش تصریح کرد: برگزارکنندگان همایش تصمیم گرفتند در سال به دو همایش ملی دومین همایش ملی سلامت، محیط زیست و توسعه‌ی پایدار و اولین همایش ملی شیلات آبزیان ایران تقسیم‌بندی کنند.

اسدی با اظهار اینکه در بخش محیط زیست همایش ۱۷۰ مقاله دریافت شده تصریح کرد: فولاد هرمزگان، اداره کل محیط زیست، دانشگاه آزاد واحد قشم، دانشگاه آزاد واحد بندرلنگه، دانشگاه آزاد مرکز خمیر و باشگاه پژوهشگران جوان واحد بندر عباس تا کنون با ما در برگزاری این همایش همکاری کردند و بسیاری از ارگان‌ها که از بودجه‌ی پژوهشی برخوردار می باشند، تقتضای همکاری داشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.