دومین کارگاه آشنایی با تکنیک های مهندسی ژنتیک برگزار می شود

۲۲م آذر ،

دومین کارگاه آشنایی با تکنیک های مهندسی ژنتیک از سری کارگاه های برنامه ریزی شده توسط شرکت ژن پژوه و شبکه پزشکی مولکولی کشور ۲۳ و ۲۴ آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران: این کارگاهها در دو قسمت نظری و عملی توسط عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک ایران تدریس خواهد شد.  
 
کسری اصفهانی متخصص ژنتیک گیاهی کشورمان در ادامه افزود: مهندسی ژنتیک و تکنیک های مورد استفاده در آن، علم زیست شناسی را دگرگون کرده است و با ظهور مهندسی ژنتیک و فناوری DNA نوترکیب،‌انسان به فناوری دست ورزی ژنتیکی موجودات زنده دست یافت.  
 
وی اظهار داشت: بسیاری از فعالیت های علمی با بهره گیری از موجودات زنده موثر خواهد بود و مهندسی ژنتیک در کشاورزی،‌پزشکی و صنایع داروی ، صنایع تخمیری، صنایع نظامی،‌انرژی و محیط زیست کاربردهای گسترده‌ای داشته و از این جهت مطالب این کارگاه برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های بیوتکنولوژی، ژنتیک مولکولی گرایش های مختلف زیست شناسی، محیط زیست پزشکی، گیاه پزشکی، زراعت، باغبانی، صنایع غذایی و تمامی اشخاصی که به مباحث بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک علاقه مند می باشد،‌مناسب است.  
 
وی اصول مهندسی ژنتیک و آشنایی با مراحل یک پروژه کلونینگ DNA کاربردهای مهندسی ژنتیک، آنزیم های برشی و هضم آنزیمی، بررسی روش های مختلف آنالیز مولکولی جهت کلونینگ استفاده از اکتروفورز و ملاحظه نتایج بررسی کلونی های نوترکیب را سر فصل های این کارگروه عنوان کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.