دونده طلایی ایران در پارالمپیک: از حالا به فکر ریو ۲۰۱۶ هستم

۱۵اردیبهشت،

nasiri-1.jpg

پیمان نصیری، دارنده مدال طلای دوی ۱۵۰۰ در رقابت های پارالمپیک لندن است که برای اولین بار توانست در این ماده ، نشان خوش رنگ طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

به گزارش ایسنا، پیمان نصیری ، جوان کرمانی و خوش اخلاق تیم ملی دو و میدانی ، در حالی نشان طلای رقابت های پارالمپیک را به مجموعه مدال های ارزشمند خود افزود که پیش از این ۱۵ نشان طلای دیگر را در رقابت های مختلف جهانی و بین المللی کسب کرده بود.

او دربارهٔ روی آوردنش به رشته دو و میدانی می گوید: از کودکی هم پای برادرم پژمان که او هم دونده بود، می دویدم. اوایل دویدن برایم بیشتر جنبه ی تفریحی داشت ، اما هر چه بیشتر می گذشت ، علاقه‌ام به دو بیشتر و بیشتر می شد تا زمانیکه همراه برادرم در مسابقه دو شرکت کردم و زمانی که به خط پایان رسیدیم، برادرم که از من جلوتر بود ایستاد تا با هم از خط پایان عبور کنیم. این قهرمانی مشترک، سبب شد تا جدی تر به دو فکر کنم و در مسابقات بیشتری حضور یابم.

رقابت های قهرمانی کشور فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین ، نقطه عطفی است تا پیمان با ثابت کردن توانایی های خود بتواند به تیم ملی راه پیدا کند. با ورود او به تیم ملی و حضور در رقابت های سوئد ، اولین اتفاق برون مرزی ( ۲۰۰۶ ) نصیری با کسب ۲ نشان طلا همراه می گردد و این ، آغازی است بر افتخارات دیگر او در دو و میدانی.

پیمان که در رقابت های گوناگون جهانی و بین المللی برای کشورش افتخار آفرینی کرده است پس از کسب سهمیه ورودی رقابت های پارالمپیک لندن از مسابقات جهانی نیوزلند، به اولین حضورش در پارالمپیک امیدوار می‌شود و در این راه با تمرینات سخت و فشرده، خود را آماده می کند.

نصیری در مورد تمریناتش می گوید: خواسته ی من برای رقابت های پارالمپیک لندن، بهره بردن از حضور سجاد مرادی، قهرمان ارزنده دوی ایران بود که خوشبختانه توانستم تمریناتم را با او ادامه دهم. این که هر دوی ما برای رقابت های مهمی چون المپیک و پارالمپیک تلاش می کردیم و هدف مشترکی داشتیم ، انگیزه ی مضاعفی به من می بخشید.

وی در راه ورزش قهرمانی و حرفه ای از وجود مربیانی چون کاربخش، خسرو غلامی، کیانی و بهمن رضایی بهره برده و خاطر نشان می کند: در راه ورزش حرفه ای ، به غیر از مربیان اشخاص دیگری چون خانواده و همسرم همیشه از من حمایت کرده اند و به پشتوانه ی آنها توانسته ام با خیالی آسوده به تمریناتم ادامه دهم.

نصیری ادامه می دهد: زمانی که فرزندم آرتین به دنیا آمد، برای شرکت در مسابقات بین المللی تونس، از خانواده ام دور بودم و نتوانستم کنار همسر و فرزندم باشم. با این حال ، همسرم هیچ وقت از نبودن ها و فشرده بودن تمریناتم گله نکرده و به همین خاطر توانسته ام سیر موفقیت هایم را ادامه دهم.

پیمان هم اکنون برای حضور در نهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی ۲۰۲۴ جهان INASFID که خرداد ماه در کشور چک برگزار می گردد ، آماده می گردد و در عین حال به رقابت های جهانی فرانسه، که پس از پارالمپیک مهم ترین اتفاق ورزشی رشته دو و میدانی به شمار می رود نیز چشم دارد.

دارنده مدال طلای پارالمپیک لندن در خصوص دور آتی رقابت های پارالمپیک می گوید: از هم اکنون به رقابت های ۲۰۱۶ برزیل فکر می کنم و امیدوارم بتوانم با افتخار آفرینی دیگری در این مسابقات، با دنیای ورزش حرفه ای خداحافظی کنم.

ملی پوش ارزنده ایران که اولین نشان طلای پارالمپیک در ماده دو را برای کشورمان به ارمغان آورده است عناوینی دیگری چون قهرمانی مسابقات صحرانوردی انگلستان – ۲۰۰۶ ( دو نشان طلا ) ، قهرمانی مسابقات پارآسیایی فسپیک مالزی – ۲۰۰۶ ( ۳ نشان طلا ) ، مدال نقره تیمی مسابقات آسیا و شمال آفریقا در سال ۲۰۰۸، قهرمانی مسابقات بین المللی تونس در سال ۲۰۰۹ ( ۳ مدال طلا ) ، قهرمانی مسابقات داخل سالن سوند – ۲۰۱۰ ( ۴ مدال طلا ) ، کسب نشان طلا در مسابقات تونس – ۲۰۱۰ ، کسب نشان طلا در مسابقات جهانی نیوزلند – ۲۰۱۱ و کسب سهمیه پارالمپیک لندن و کسب نشان طلای مسابقات بین المللی آلمان در سال ۲۰۱۱ را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است .

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.