دویچه وله از زبان مردم یونان: نگرانی ازآینده، دغدغه هر روز ما شده است

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۴/۰۱
۰۰:۰۰:۰۲٫۰۷
شبکه دویچه وله آلمان، آخرین تحولات اقتصادی کشور بحران زده یونان را مورد ارزیابی قرار داد. میلتیادس آرسنوپولوس، خبرنگار شبکه تلویزیونی «دویچه وله» آلمان در اینباره گزارش داد: سرانجام مردم یونان در انتخابات پارلمانی (یکشنبه)، هفدهم ژوئن تصمیم خود را برای ماندن یا خارج شدن از منطقه یورو گرفتند. البته اکثریت شهروندان یونانی تاکنون مخالف سیاستهای ریاضتی دولتهای پیشین خود در ارتباط با مقابله با بحران مالی در این کشور بوده اند. به هر تقدیر یونان چاره ای نداشت تا میان خروج از منطقه یورو و یا حضور در این منطقه یکی را انتخاب کند.
خبرنگار این شبکه آلمانی با اشاره به اینکه الکسیس سیپراس سی و هفت ساله، رهبر حزب چپگرای افراطی یونان، موسوم به «سیریزا» در مبارزات انتخاباتی چند روز پیشش در یونان، وعده داد که دیگر از روند و خط مشی ریاضتی که در کشورش در پیش گرفته شده است، خبری نخواهد بود، سرانجام در انتخابات پارلمانی اخیر یونان، بیست و هفت درصد آراء ماخوذه را از آن خود کرد. البته این حزب با شعار مخالفت با ادامه سیاستهای ریاضت اقتصادی پیشتر حتی به خروج یونان از منطقه یورو نیز تهدید کرده بود. این شبکه در ادامه به کاترین وانگلی، یک دختر یونانی که از دو سال گذشته آغاز بحران اقتصادی در یونان، بیکار است، اشاره و اضافه کرد: وی زمانی ماهی چهارصد یورو درآمد داشت. مانلویس کوکوزاکیز، مهندس مکانیک و همسر کاترین ماهها است که درآمدش بطور قابل ملاحظه ای از ماهی نهصد و پنجاه یورو به هفتصد و پنجاه یورو کاهش یافته است. او که در مترو آتن کار می کند، ابراز داشت: ما دیگر نمی توانیم بیش از این صرفه جویی کنیم. چون باید به اینکه این کشور چطور دارد اداره می شود نیز توجه داشت و اینکه چطور باید مشکلات را حل کرد. او با بیان اینکه به حزب چپ افراطی یونان رای داده است، گفت: در حال حاضر دو حزب بزرگ یونان بر این باورند که ریاضت اقتصادی، کشور را به ورطه نابودی خواهد کشاند و استانداردهای زندگی در یونان را آشکارا کاهش خواهد داد. کاترین وانگلی نیز در ادامه با اشاره به اینکه نگرانی از انتخابات اخیر پارلمانی در یونان نداشت، گفت: چون ترس و نگرانی، دیگر به مسئله هر روز ما تبدیل شده است. ما چطور باید از عهده مخارج زندگی امان برآییم. آنچه در حال حاضر من از آن ترس و واهمه دارم این است که سیاست صرفه جویی و ریاضت اقتصادی باز هم ادامه یابد. خبرنگار شبکه دویچه وله آلمان با اشاره به اینکه در آتن، پایتخت یونان، برخی شرکتها از حالت تمام وقت به شکل پاره وقت به فعالیت خود ادامه می دهند به نقل از مارتین کِناپ، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع یونان و آلمان خاطر نشان کرد: این وضع، نگران کننده است. وقتی صحبت از انتخاب یک راه برای یونانی ها می شود در منطقه یورو باقی ماندن برای آنها بهتر از پایان دادن به ریاضت اقتصادی است. به گفته مینا فیداس، صاحب یک شرکت تولید کننده کفش در یونان: وضعیت فعلی، هشدارآمیز است و حتی می تواند منجر به ورشکستگی ما شود. چون در حال حاضر تولیدکنندگان کفش در یونان از هفته ها است که بسختی به تولید خود ادامه می دهند و به عبارتی بهتر، کار را خوابانده اند. وی با بیان اینکه بخش اعظم مواد اولیه مورد نیاز ما وارداتی است، ابراز داشت: این مواد خام با پول ضعیف یونان وارد می شوند. به همین خاطر است که تولید دیگر خیلی سخت شده است. فکر نمی کردم وضع به این بدی شود.
این کارخانه تولید کفش در یونان هم اکنون تنها هفته ای دو روز دائر است. این وضع، یونان را برای ورود یک رکود اقتصادی تهدید می کند.
میلتیادس آرسنوپولوس، خبرنگار شبکه تلویزیونی «دویچه وله» آلمان در پایان گزارش داد: برغم آنکه الکسیس سیپراس، رهبر حزب چپگرای افراطی یونان، موسوم به «سیریزا» بر باقی ماندن در منطقه یورو تاکید دارد اما همزمان معتقد است سیاستهای ریاضت اقتصادی را نباید ادامه داد. در صورت اجرایی شدن این وعده انتخاباتی، دریافت اعتبارات مالی اتحادیه اروپا به یونان با خطر توقف و قطع تسهیلات روبرو خواهد شد. اکنون باید دید آیا سیپراس در تشکیل دولت ائتلافی آینده یونان بختی برای احراز پست نخست وزیر آینده یونان دارد یا خیر؟
۰۰:۰۳:۵۴٫۰۷

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.