دوپاردیو در شبکه نمایش

۲۴م دیماه ،

جام جم آنلاین: شبکه نمایش این هفته مروری بر کارنامه بازیگر فرانسوی «ژراردو دوپاردیو» دارد. این شبکه تا آخر هفته ساعت ۲۱ فیلم‌های سیرانو دوبرژراک، قاصدک، طعم جنایت، دانتون، ساکت شو و ژرمینال را به نمایش می‌گذارد. در همه این فیلم‌ها، دوپاردیو نقش اصلی را بازی می‌کند. این شبکه همچنین ساعت ۱۷ را به نمایش آثاری از سینمای برزیل اختصاص داده است.

دوپاردیو، متولد سال ۱۹۴۸ چند هفته پیش با گرفتن تابعیت روسی به کشور روسیه نقل مکان کرد. این بازیگر مالیات‌هایی را که دولت فرانسه برای او در نظر گرفته بود، غیرمنصفانه دانست و برای اعتراض به این کار از فرانسه مهاجرت کرد.

ژراردو دوپاردیو از بازیگران خوب و صاحب سبک فرانسه است که فیلم‌هایی مانند دانتون با حضور او معنا پیدا می‌کند. قصه این فیلم در نوامبر سال ۱۷۹۳ اتفاق می‌افتد.

ژرژ دانتون، عضو کمیته امنیت عمومی و از بنیانگذاران حکومت ترور، همراه دوستش ماکسیمیلیان دو روبسپیر پس ازتبعیدی کوتاه و خود خواسته به پاریس قحطی‌زده بازمی‌گردد؛ در حالی که او از خونریزی خسته شده و روبسپیر هنوز دنبال همان اصول انقلابی است.

از دیگر فیلم‌های خوب کارنامه دوپاردیو می‌توان به فیلم «فتح بهشت» اشاره کرد که در آن دوپاردیو نقش کریستف کلمب را بازی می‌کند.

شبکه نمایش این هفته در بخش مرور سینمای ملل ساعت ۱۷ نگاهی به چند فیلم مطرح سینمای برزیل دارد.

این شبکه دیروز فیلم زنبورها را پخش کرد و امروز فیلم سینما اسپرین و لاشخورها را به نمایش می‌گذارد. از دیگر فیلم‌هایی که قرار است ساعت ۱۷ از شبکه نمایش پخش شود، می‌توان به ایستگاه مرکزی برزیل، زمان صلح و یگان ویژه اشاره کرد که در میان آنها فیلم ایستگاه مرکزی از دیگر فیلم‌ها معروف‌تر است. این فیلم را والتر سالس کارگردانی کرده است.

این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب و بهترین فیلم خارجی زبان سال ۱۹۹۸ شد. ایستگاه مرکزی به‌ عنوان نماینده سینمای برزیل در مراسم اسکار شرکت داشت و در دو رشته بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان و بهترین بازیگر زن نقش اصلی (فرناندا مونتنگرو) نامزد اسکار بود. این فیلم جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین را در سال ۱۹۹۸ به‌دست آورد.

داستان این فیلم دربارهٔ دورا است که قبلا معلم مدرسه بوده و اکنون زنی میانسال و دردمند است. او در ایستگاه مرکزی ریودوژانیرو به کار نامه‌نگاری مشغول است و در قبال مبلغی ناچیز برای مشتریان بی‌سواد نامه می‌نویسد.

او از مشتریان خود بیزار است و نامه‌هایی را که می‌نویسد، پست نمی‌کند. خوزه، پسربچه‌ای ۹ ساله است که پدرش را هرگز ندیده و آرزوی دیدنش را دارد.

مادرش نامه‌هایی را از طریق دورا برای شوهرش (پدر خوزه) می‌فرستد که در آنها از خواستش برای زندگی مشترک دوباره نوشته ‌است، اما پس از آن‌که مادر خوزه در پی تصادف با اتوبوس در بیرون از ایستگاه راه‌آهن کشته می‌شود، پسرک آواره می‌شود.

دورا او را پیش خود می‌آورد. او در ابتدا تمایلی به پذیرفتن مسوولیت پسر ندارد، اما سرانجام تصمیم می‌گیرد همراه با او به نوردست، منطقه شمال شرقی کشور سفر کند و پس از پیدا کردن پدر پسرک او را به پدرش تحویل دهد و…

شبکه نمایش تا اواسط این هفته سریال کارتونی آلیس در سرزمین عجایب را پخش می‌کند و بعد از آن نمایش مجموعه انیمیشن زنان کوچک را آغاز می‌کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.