دوچرخه سواران گردشگر عازم آلماتی می‌شوند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز گردشگری علمی، فرهنگی دانشجویان ایران،’عباس نامجو’ افزود: فراخوان طرح ‘دوچرخه سواران گردشگر’ با هدف گسترش فرهنگ دوچرخه­ سواری و گردشگری در میان دانشجویان کشور و برقراری پیوند دانشجویان با فرهنگ مردم ایران با دیگر نقاط جهان چندی پیش منتشر شد.

وی اظهار داشت: از این رو نخستین آزمون آمادگی جسمانی و تست جاده تور انتخابی دانشجویان شرکت کننده در دو مرحله به ترتیب در مجموعه ورزشی دانشگاه علم و صنعت ایران و مسیرهای اطراف مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

سرپرست مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران گفت: در این آزمون‌ها ارزیابی مقدماتی و پیشرفته، تست بدنی و پزشکی تعدادی از دانشجویان با کسب امتیاز لازم به عضویت تیم گردشگران دوچرخه سوار درآمدند.

وی با اشاره به اینکه تور ‘دوچرخه سواران گردشگر’ به دو شکل درون مرزی و برون مرزی برگزار خواهد شد افزود: دوچرخه سواران در مرحله درون مرزی مسیر دور ایران و در مرحله برون مرزی مسیر آسیای میانه از تهران تا مقصد آلماتی را رکاب خواهند زد.

دبیر نخستین طرح ملی ‘دوچرخه سوران گردشگر’ هدف از اجرای این طرح را اعلام صلح و دوستی مردم ایران با ملت‌های جهان، معرفی ایران به عنوان مهد آثار تاریخی و سرزمین جاذبه های گردشگری و نیز حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع طبیعی و همچنین برقراری پیوند فرهنگی دانشجویان ایرانی با مردم جای جای ایران بزرگ و سایر نقاط دنیا ذکر کرد.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۵۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.