دوگونه جغد جدید در فیلیپین

محیط زیست > حیوانات– نوع صدای جغدها در فیلیپین موجب شده که محققان دو گونه جغد جدید را شناسایی کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، پام راسموسن جانورشناس دانشگاه میشیگان طی بیانیه‌ای اظهار داشت: بیش از ۱۵ سال پیش ما دریافتیم که زیرگونه‌های جدیدی از جغدهای شکاری در فیلیپین وجود دارد اما تا سال گذشته نتوانستیم شواهد کافی از وجود آنها بدست آوریم، این شواهد جدید نشان می‌دهد که این جغدها تنها زیرگونه نبوده‌اند بلکه دو گونه جدید جغد هستند.

در حقیقت محققان در فیلیپن دریافتند که جغد شکاری (Ninox philippensis) دربرگیرنده هفت گونه است.

آنها همچنین یک زیر گونه را نیز شناسایی کرده‌اند. این دو گونه جدید تاکنون توصیف نشده و رسما نامگذاری نشده‌اند. یکی از گونه‌های تاره کشف شده جغد اکنون جغد شکاری کامیگوین نام دارد که تنها در یک جزیره کامیگوین سور زندگی می‌کند و صدا و ویژگی‌های فیزیکی متفاوت آن با سایر جغدهای منطقه منجر به شناسایی آن شده است.

این جغد دارای چشم‌های آبی- خاکستری است و یک نغمه طولانی تک نفری در هنگام شب سر می‌دهد که دارای تن خرناس است.

محققان یک جغد شکاری دیگر را تحت عنوان کبو شناسایی کرده‌اند که درحال حاضر ساخت و آواشناسی نغمه آن را درحال مطالعه قرار دارند.

راسموسن اظهار داشت: جغدها نغمه‌های خود را نمی‌آموزند بلکه آنها را همانطور که در DNA آنها قرار دارد اجرا می‌کنند تا سایر جغدها را به خود جلب کرده و یا از منطقه خود دفاع کنند.

وی افزود: وقتی ما برای اولین بار نغمه این دو جغد را شنیدیم بسیار شگفت زده شدیم چرا که این نغمه با تمام صداهایی که از جغدهای دیگر شنیده‌ایم متفاوت بودند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.