دو اختتامیه و یک افتتاحیه در یک روز

۲۶م دیماه ،

مراسم اختتامیه دو سالانه مجسمه های شهری، اولین اکسپوی عکس تهران و مراسم گشایش نمایشگاه عکس آزادگان امروز ۲۶ دی ماه برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ مراسم اختتامیه سومین دوسالانه مجسمه های شهری ساعت ۱۵ سه شنبه ۲۶دی ماه در سالن سعدی برج میلاد برگزار می گردد.

سومین دوسالانه مجسمه های شهری

این دوسالانه در حالی امروز به کار خود پایان می‌دهد که در ایام برپایی آن برخلاف دوره های پیشین با وجود وعده های برگزار کننده آن حتی یک نشست تخصصی هم برگزار نشد و تنها خبرهای که از این دوسالانه در رسانه ها منتشرشد، خبرها افتتاحیه و نقدهایی بود که مجسمه سازان در قالب گفت وگو با رسانه ها نسبت به این دوسالانه ابراز کردند.

براساس نقدهای مجسمه سازان؛ در این دوره دوسالانه مجسمه های شهری با رشد منفی روبرو شده است و حضور چهره های برجسنه مجسمه سازی ایران در آن کمرنگ است. همچنین تعداد مجسمه های که متاثر از برگزیده های دوره های پیش در این دوره ارائه شده اند رو به افزایش بود.

با توجه به ثابت بودن هیات داوران دوسالانه مجسمه سازی؛ بعضی از مجسمه سازان برای کسب مقام در این دوره سعی کرده بودند که از خلاقیت خود هنگام خلق اثر کاسته و بیشتر به فکر جلب نظر داوران باشند.

اکسپو عکس تهران ۹۱

همچنین امروز ساعت ۱۵ اختتامیه اکسپوعکس تهران ۹۱ در خانه هنرمندان ایران برپا می گردد. اکسپویی که با حواشی و نقدهای بسیارهمراه بود و بیشترمورد توجه هنرمندانی قرار گرفت که عکاسی دردرجه دوم اهمیت کارشان قرار می گرفت.
اکسپویی که در حد اندازه یک گالری بود اما اسم اکسپوی عکس تهران را با خود یدک می کشید.

قابی برای آزادگی
همچنین امروز نمایشگاه عکس ˝قابی برای آزادگی˝، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه در فرهنگسرای ملل افتتاح می‌شود

نمایشگاه “قابی برای آزادگی” به همت موسسه پیام آزادگان با هدف پاسداشت ایثار و مقاومت آزادگان سرافراز در دوران سخت اسارت برگزار می‌شود. همچنین مرور خاطرات آزادگان، پرداختن به زندگی ایام پس از اسارت، فراهم کردن زمینه آشنایی جوانان و نسل امروز با بخشی از فرهنگ دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

انتهای پیام/۳۲/۳۱  


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.