دو ایرانی درجمع برترین های کاراته جهان قرار گرفتند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

در تازه ترین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی؛

فدراسیون جهانی کاراته پیش از آغاز رقابتهای قهرمانی جهان در پاریس فرانسه، تازه ترین رده بندی منتهی به ماه اکتبر (۱۱ آبان)، را اعلام نمود

به گزارش تفسیری گروه ورزش باشگاه خبرنگاران: فدراسیون جهانی کاراته پیش از آغاز رقابتهای قهرمانی جهان در پاریس فرانسه، تازه ترین رده بندی منتهی به ماه اکتبر (۱۱ آبان)، را اعلام نمود که براساس آن دو نماینده کاراته کشورمان؛ “سعید احمدی” در وزن منهای ۶۷ و “علی فداکار” در وزن منهای ۸۴ کیلو گرم توانستند خود را به جمع سه کاراته کای برترجهان برسانند.
تازه ترین رنکینگ کاراته کاها در شرایطی بر اساس نتیجه بدست آمده در مسابقات کاراته وان از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام شده است که در پنج مرحله این رقابتها درسال ۲۰۱۲ کاراته کاهای کشورمان تنها در دو مرحله که تیرماه در جاکارتا اندونزی و شهریور ماه در استانبول ترکیه برگزار شد، شرکت داشتند.
بر اساس این گزارش تفسیری، در تازه ترین رده بندی برترین کاراته کاها؛ در وزن منهای ۶۰ کیلو گرم جایی که “ژان لوپز” فرانسوی با ۹۳۶ امتیاز در صدر کاراته کاهای سبک وزن جهان قرار دارد، “امیر مهدی زاده ” عضو اعزامی تیم ملی کاراته کشورمان به رقابتهای جهانی ۲۰۱۲ با ۲۷۰ امتیاز در جایگاه ۱۸ جدول این وزن قرار دارد. مهدی زاده پیش از این، رتبه ۸۰ را در اختیار داشت، اما پس از کسب مدال نقره کاراته وان ترکیه ۶۲ پله صعود پیدا نمود.در این وزن “سعید علیپور” دیگر کاراته کای کشورمان با ۲۵۸ امتیاز در رده ۱۹ ، “علیرضا اجدادی” با ۱۹۸ امتیاز در جایگاه ۲۴، “محمد قاسمی” با ۱۱۶ امتیاز حایز رتبه ۳۸، “هامون درفشی” و “مهدی حاتمیان ” به ترتیب با ۶۰ و ۳۶ امتیاز در رده های ۶۶ و ۸۸ وزن منهای ۶۰ کیلو گرم قرار گرفتند.
در وزن منهای ۶۷ کیلو گرم، “سعید احمدی”، کاراته کای اعزامی به رقابتهای جهانی پاریس که تا پیش از این با ۳۴۲ امتیاز حایز رتبه هفتم این وزن بود، پس از کسب نشان طلای کاراته وان ترکیه چهار پله صعود نمود تا با ۷۰۸ امتیاز نفر سوم رنکینگ وزن منهای ۶۷ کیلو گرم باشد.
 در این وزن “توماس کاسرر” اتریشی با ۹۰۸ امتیاز اول است و “ویلیام روله” فرانسوی با ۸۳۲ امتیازعنوان دوم را در اختیار دارد.”شاهین جعفری” با ۳۵۶، “حامد زیکساری” با ۲۵۸ و “محمدرضا بخش محمدلو” دیگر کاراته کاهای کشورمان به ترتیب حایز رتبه ۱۴، ۲۱ و ۳۷ این وزن شدند.اما مقام اول رنکنیگ وزن منهای ۷۵ کیلو گرم که تا پیش از در اختیار “داوی دونا” فرانسوی بود، حالا پس از سقوط این فرانسوی به رده سوم، به “نوآ بیچ “آلمانی رسید که تا بدینجای کار ۱۰۶۶ امتیاز برای خود اندوخته است.
 “رنه اسمال” هلندی نیز با ۹۸۸ امتیاز رتبه دوم این وزن را از آن خود دارد.در جمع کاراته کاهای وزن منهای ۷۵ کیلو گرم کشورمان، “سعید فرخی” با ۴۲۰ امتیاز در جایگاه ۱۱ قرار دارد.
“ابراهیم حسن بیگی” با ۲۸۲، “محمدهادی داودآبادی” با ۲۵۸، “ناصر نجفی” با ۱۱۴ و “بهمن عسگری” با ۸۴ به ترتیب حایز رتبه ۱۷، ۲۰، ۴۰ و ۷۲ این وزن می باشند.در وزن منهای ۸۴ کیلو گرم “علی فداکار”، دیگر نماینده اعزامی کاراته کشورمان به رقابتهای جهانی ۲۰۱۲ با ۶۴۲ امتیاز پس از “دیه گو وانده شریک” بلژیکی و “اوگن گروسکی” از مقدونیه در جایگاه سوم رنکینگ این وزن قرار دارد. فداکار پیش از این با ۳۴۲ امتیاز هفتمین کاراته کای برتر این وزن بود. “مهدی سلطانی” با ۲۵۶ امتیاز حایز رتبه ۲۰ این وزن شد.
“مازیار الهامی” با ۲۲۲، “امیر امیری” با ۱۹۸ و “منصور حسن بیگی” با ۱۷۴ امتیاز به ترتیب در جایگاه ۲۹، ۳۲ و ۳۵ قرار دارند. در وزن به اضافه ۸۴ کیلو گرم که “سامان حیدری” با ۴۵۶ ، “ذبیح الله پورشیب” با ۲۹۴ و “سجاد گنج زاده” با ۱۲۰ امتیاز به ترتیب عناوین ۹، ۱۴ و ۳۵ را در اختیار دارند، “جاناتان هورنه” از آلمان با ۱۳۵۰ امتیاز همچنان بهترین رتبه را در بین سنگین وزنهای کاراته جهان دارد. “گری ابراهیم” فرانسوی با ۸۷۸ و مورنو شپرا از هلند با ۸۴۶ امتیاز عناوین دوم و سوم رده بندی وزن به اضافه ۸۴ را به خود اختصاص دادند.
کاتای انفرادی و صعود ۹ پله ای فرید حقیقی در بخش کاتای انفرادی مردان که “آنتونیو دیاز” ونزوئلایی با ۱۶۰۴ امتیاز همچنان در صدر جدول جولان می دهد،”فرید حقیقی” کاتاروی اعزامی به بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه با ۳۶۶ امتیاز در جایگاه ۱۵ رده بندی کاتای انفرادی قرار دارد، این در حالی است که حقیقی تا پیش از این حایز رتبه ۲۴ بود و پس از اینکه در کاراته وان ترکیه به همراه دیاز ونزوئلایی روی سکوی سوم ایستاد، صعودی ۹ پله ای را تجربه نمود.
در رنکینگ کاتای انفردی، پس از دیاز رتبه دوم از آن “احمد شاوکی” مصری شد که با ۸۲۴ امتیاز بالاتر از “لوکا والده سی” ایتالیایی ایستاده است. ریو کیونا ژاپنی که شهریور ماه در کاراته وان استانبول به سختی توانست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد حقیقی بگذرد با ۵۶۴ امتیاز چهارمین کاتاروی برتر جهان بحساب می آید.
بخش بانوان در رنکینگ بانوان، نمایندگان کاراته کشورمان این رتبه ها را از آن خود نمودند:وزن منهای ۵۰ کیلو گرم: نسرین دوستی (۱۷)، سحر کرجی (۷۳) و فاطمه عباس زاده (۷۶)وزن منهای ۵۵ کیلو گرم: لیلا بهرامی (۲۶) الهام خرم جاه ( ۲۹) فاطمه چالاکی( ۳۷)وزن منهای ۶۱ کیلو گرم: سمیرا ملکی پور (۳۵) سمانه خوش قدم (۴۱)وزن منهای ۶۸ کیلو گرم: پگاه زنگنه ( ۲۷) نسیم ارمنده ای (۴۶) محدثه آقایی ( ۷۳)وزن به اضافه ۶۸ کیلو گرم: حمیده عباسعلی (۱۱) الهه رضازاده (۱۴)کاتای انفرادی: مهسا افسانه (۲۰) نگین باقری (۳۵) سمیرا ذاکری ( ۹۸)گفتنی است
رنکنیگ نهایی کاراته کاها در سال ۲۰۱۲ اواخر آذر ماه و پس از ششمین و آخرین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان که در سالزبورگ اتریش برگزار می گردد، از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام خواهد شد./با


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.