دو بازیگر ایرانی جوایزه جشنواره فیلم هند را به خود اختصاص دادند

به گزارش ایرنا، در بخش رقابتی آسیا و عرب، ‘ترانه علیدوستی’ و ‘مانی حقیقی’، برای بازی در فیلم ‘پذیرایی ساده’ جایزه بهترین بازیگران زن و مرد جشنوار را نصیب خود کردند.

جایزه بهترین کارگردانی به فوزی بن سعیدی برای فیلم ‘مرگ فروشی’ (Death For Sale) رسید.

در بخش رقابتی هند، جایزه ویژه هیات داوران به پراشانت بهارگاوا برای فیلم ‘پاتنگ ‘(Patang) داده شد.

در بخش فیلم های اول نیز فیلم ‘الیم آلپر’ با عنوان ‘فراتر از تپه’ (‘Beyond the Hill’) را دریافت کرد و جایزه تقدیر ویژه به فیلم ‘ در آوریل سال های بعد آتش (In April Following Year there was a Fire) داده شد.

آجی بهل، کارگردان فیلم ‘با پس’ (BA Pass) جایزه بهترین فیلم را در رقابت فیلم های هندی بدست آورد.

شاداب کمال، بازیگر این فیلم نیز جایزه بهترین بازیگر مرد دربخش رقابتی فیلم های هندی را نصیب خود کرد و جایزه بهترین بازیگر زن نیز به ‘ری’، بازیگر فیلم ”کاسمیک ‘ (Cosmic)رسید.

جایزه ویژه هیات داوران نیز به ‘کارت پستال هایی از باغ وحش’ (Postcards from the Zoo) و تقدیر ویژه به یوشیماسا ایشیباشی برای ‘Milocrorze’ تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردان به آجیتا سوچیترا ویرا برای فیلم ‘بالد آو رستوم ‘(Ballad of Rustom) تعلق گرفت.

در این جشنواره، فیلم ‘هانسا’ (Hansa) ساخته ماناو کائول، جایزه بهترین فیلم از دیدگاه مخاطبان و جایزه منتقدان را دریافت کرد.

فیلم های ترکیه ای چهار جایزه را به خانه بردند.

فیلم ‘باطن’ (Inside)جایزه بهترین فیلم های رقابتی بخش آسیا و عرب را گرفت. ‘Silent’ (ساکت) به کارگردانی ال. رزان یاسیلباس جایزه بهترین فیلم را در بخش فیلم های کوتاه نصیب خود کرد و ‘The Bus’ (اتوبوس) ساخته اولگو باران کوبیلای، تقدیر ویژه جشنواره را گرفت.

دوازدهمین جشنواره ‘اوسیان -سینه فن’ درهند از شش مرداد تا ۱۵ مرداد به مدت ۱۰ روز و باشرکت ۱۷۵ فیلم ازجمله ۶۱ فیلم کوتاه از ۳۸ کشور برگزارشد.

دراین جشنواره که یکی از معتبرترین جشنواره های منطقه آسیا و مهمترین جشنواره آسیا، عرب و هند است ایران نیز با پنج فیلم و دو داور در آن حضور داشت .

آساق **۲۱۶۵**۵۸۹**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۳۱۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.