دو بالی که هماهنگ نبودند

۲۵م آذر ،

سال ها بود که دوبال اصلی پرواز ملت ایران، هماهنگ نبودند؛ نه فقط هماهنگ نبودند بلکه اصلاً اعتقادی به همکاری و همفکری نداشتند؛ یکی دیگری را متحجر و بی سواد میخواند و دیگری آن یک را غرب زده و بی دین!

به گزارش مجله شبانه  ممتاز نیوز، وبلاگ ولایت فقیه در تازهترین نوشته خود آورده است:

سال ها بود که دوبال اصلی پرواز ملت ایران، هماهنگ نبودند؛ نه فقط هماهنگ نبودند بلکه اصلاً اعتقادی به همکاری و همفکری نداشتند؛ یکی دیگری را متحجر و بی سواد میخواند و دیگری آن یک را غرب زده و بی دین! و در چنین شرایطی این پرنده هرچه تقلا میکرد به جایی نمی رسید! در این میان، بیشترین نفع به دشمنان می رسید؛ چراکه مهار و شکار پرنده ی بیمار، زحمت بسیاری نداشت و آنان می توانستند با خیال راحت، به استثمار ملت ایران بپردازند.

این داستان غم انگیز ادامه داشت تا اینکه نوای نافذ ولی فقیه زمان، طنین انداز شد: «طلاب علوم دینی و دانشجویان با هم روابط دوستانه و فعالانه داشته باشند و برای به دست آمدن استقلال و آزادی و خلع ید غاصبان از حقوق ملت در تمام ابعادش، به سایر طبقات بپیوندند.»۱

وحدت

و همگان دیدند که در روزهای حساس انقلاب، دفاع مقدس و تا به امروز، هرجا این دو نهاد بی بدیل، به همکاری و هماهنگی رو آوردند نتیجه اش پیشرفت ایران عزیز و خفت دشمنان ذلیل بود. نمونه ای از عصبانیت دشمنان بخاطر «وحدت حوزه و دانشگاه» در روز ۲۷ آذر ۱۳۵۸ و در دانشکده ی الهیات دانشگاه تهران، بروز کرد و شهید آیت الله دکتر مفتح را که در این مسیر، فعالیت می کرد به گلوله بست. این روز که به همین مناسبت به «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامگذاری شده فرصتی است برای بازخوانی معنای این وحدت.

«وحدت حوزه و دانشگاه» یعنی : «طلاب جوان و عزیز و زحمتکش و قانع و مؤمن در حوزه‌هاى علمیه و نیز دانشجویان عزیز، این جوانان، این فرزندان و جگرگوشه‌هاى ملت، این بهترین و پاک ترین عناصر جامعه‌ى ما در دانشگاهها، باید در خط اسلام و در جهت عظمت کشور…و بیدار کردن ملت هاى عالم، درس بخوانند و کار و تلاش کنند، تا مطمئن بشوند که فرداى ایران اسلامى، به مراتب از امروز بهتر خواهد بود…این، هدف وحدت حوزه و دانشگاه است.»۲

——————————————————————————————————————-

۱- صحیفه امام ج ۲، ص ۱۴۲

۲- بیانات مقام معظم رهبری در جمع کثیری از طلاب و دانشجویان (۲۸ آذر ۱۳۶۹)


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.