دو تن از اعضای گروه موسیقی دختران در روسیه به زندان‌های دوردست منتقل شدند

“ماریا آلیوخینا” و “نادژدا تولوکونیکووا” از اعضای یک گروه موسیقی دختران در روسیه به خاطر توهین به ولادیمیر پوتین به بدترین زندان‌های روسیه در شهرهای “پرم” و “موردوویا” فرستاده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه گاردین، دو تن از اعضای یک گروه موسیقی دختران ضد رئیس‌جمهوری روسیه برای گذراندن دوره محکومیت خود به زندان منتقل شدند.

“ماریا آلیوخینا” ۲۴ ساله دوره دو ساله محکومیت خود را در زندان زنان شهر پرم که یک منطقه در سیبری است، خواهد گذراند. این زندان یکی از بدترین زندان‌های متعلق به دوران شوروی سابق بوده است.

“نادژدا تولوکونیکووا” ۲۲ ساله و یکی دیگر از اعضای این گروه موسیقی نیز به یک زندان در موردوویا فرستاده شده است؛ زندانی که تعداد زندانیان آن بسیار زیاد هستند.

این گروه موسیقی در صفحه خود در توییتر نوشت: این زندان‌ها بدترین گزینه‌های ممکن بودند. اعضای این گروه به خاطر اجرای موسیقی در یک کلیسا و استفاده از شعرهای ضد پوتین و ضد کرملین در ماه فوریه دستگیر شدند.

هفته گذشته روند محاکمه آنها پایان یافت اما آنها اعلام کردند که محکومیت آنها بخشی از سرکوب فزاینده آزادی بیان و فعالیت سیاسی در روسیه است.

“یکاترینا ساموتسویچ”، یکی دیگر از اعضای این گروه نیز که دستگیر شده بود، در اوایل ماه جاری پس از دریافت یک حکم تعلیقی آزاد شد. طرفداران این گروه موسیقی اعلام کردند که آزادی وی با هدف نشان دادن ظاهری مهربانی مقامات روسیه صورت گرفته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.