دو جاسوس آذربایجانی بازداشت شده در ایران بازجویی شدند (+عکس)

مدارک و اسناد به دست آمده نشان می دهد که شهریار حاجی زاده و فرید حسین اف با هدایت سرویس اطلاعاتی آذربایجان MTN، وارد ایران شده بودند. آنها ماموریت داشتند تا تعدادی از معترضین داخلی را همسو با مقاصد خود و در راستای جدایی طلبی به کارگیرند.

دو تبعۀ بازداشت شده کشور آذربایجان در ایران، به اتهام جاسوسی و تلاش برای ایجاد تنش‌های قومی تحت بازجویی قرار دارند.

به گزارش فارس، یک مقام مسئول در استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب به پرس تی‌وی افزود که مدارک و اسناد به دست آمده نشان می دهد که شهریار حاجی زاده و فرید حسین اف با هدایت سرویس اطلاعاتی آذربایجان MTN، وارد ایران شده بودند. آنها ماموریت داشتند تا تعدادی از معترضین داخلی را همسو با مقاصد خود و در راستای جدایی طلبی به کارگیرند.

روش مورد استفاده دو تبعه آذری بازداشت شده، همان روشی است که اسرائیل مدتهاست برای اجرای آن در تلاش است. تحریک و حمایت عناصر افراطی در جمهوری آذربایجان، پرداخت بودجه و در اختیار گذاشتن تجربیات و آموزش این عوامل و در نهایت اعزام هدفمند آنها به ایران، موجب افزایش تنشهای سیاسی بین دو کشور ایران و آذربایجان شده است.

 

حاجی زاده و حسین اف با پوشش یک موسسۀ فرهنگی و با دعوتنامه ای جعلی که از سوی رابط ایرانیشان برایشان ارسال شده بود وارد ایران شدند.

دو متهم مذکور در راستای ماموریت خود، اقدام به جمع آوری اطلاعات و تصویربرداری از اماکن خاص کرده اند.

در سالهای اخیر، جمهوری آذربایجان به محلی مناسب برای تردد و ترانزیت جاسوس‌ها و تروریستها به کشورهای ثالث از جمله اسرائیل تبدیل شده است .


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.