دو جایزه برای «لینکلن» / برندگان جوایز انجمن بازیگران آمریکا مشخص شدند

۰۹ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، مراسم این دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران (SAG) یکشنبه شب (بامداد دوشنبه به وقت ایران) در تالار شراین لس آنجلس برگزار شد و برندگان دو بخش فیلم‌ و تلویزیون معرفی شدند.
 

در بخش فیلم‌، دانیل دی- لوییس برای بازی در نقش آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا در فیلم «لینکلن» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.
 

برادلی کوپر برای «کتاب بارقه امید»، جان هاوکز برای «جلسات»، هیو جکمن برای «بینوایان» و دنزل واشینگتن برای «پرواز» دیگر رقبای این بخش بودند.
 

تامی لی جونز هم برای بازی در نقش تادیوس استیونسِ طرفدار الغای برده‌داری در «لینکلن» جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را به خانه برد. او در این بخش آلن آرکین برای «آرگو»، خاویر باردم برای «اسکای‌فال»، رابرت دنیرو برای «کتاب بارقه امید» و فیلیپ سیمور هافمن برای «مرشد» را به عنوان رقیب پیش رو داشت.
 

جنیفر لارنس برای «کتاب بارقه امید» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. جسیکا چاستین برای «۳۰ دقیقه بامداد»، ماریون کوتیار برای «زنگ و استخوان»، هلن میرن برای «هیچکاک» و نائومی واتس برای «غیرممکن» رقبای لارنس در این بخش بودند.
 

در بخش بهترین بازیگر زن مکمل، آن هاتاوی برای بازی در نقش فانتین در موزیکال «بینوایان» پیروز شد و رقبای خود شامل سالی فیلد برای «لینکلن»، هلن هانت برای «جلسات»، نیکول کیدمن برای «گزارشگر» و مگی اسمیت برای «‌The Best Exotic Marigold Hotel» را از پیش رو برداشت.
 

انجمن بازیگران همچنین جایزه بهترین ‌گروه بازیگری را به بازیگران «آرگو» شامل بن افلک، آلن آرکین، جان گودمن، ویکتور گاربر و… اعطاء کرد. «آرگو» یکشنبه صبح نیز برنده جایزه اصلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا شد.
 

«The Best Exotic Marigold Hotel»، «بینوایان»، «لینکلن» و «کتاب بارقه امید» دیگر رقبای جایزه گروه بازیگری SAG بودند.
 

جایزه گروه بدل‌کاری انجمن بازیگران به «اسکای‌فال» رسید. «اسپایدرمن شگفت‌انگیز»، «میراث بورن»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «بینوایان» نیز در این بخش نامزد بودند.

انجمن بازیگران بیش از ۲۰ درصد اعضاء رای‌دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را تشکیل می‌دهد. به همین سبب رای این انجمن ملاک مناسبی برای پیش‌بینی برندگان اسکار در بخش‌های بازیگری است.

در دوره قبل سه برنده جایزه انجمن بازیگران – ژان دوژاردن، کریستوفر پلامر و ‌اوکتاویو اسپنسر – جایزه اسکار را هم به خانه بردند. در بخش بازیگر زن، انجمن بازیگران به وایولا دیویس برای بازی در «خدمتکار» جایزه داد، اما مریل استریپ برای «بانوی آهنین» جایزه اسکار این بخش را برد.
 
در ۱۷ سال قبل در هشت مورد برنده بهترین گروه بازیگری در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را هم برده است. پارسال این انجمن جایزه گروه بازیگری را به «خدمتکار» اعطاء کرد، اما «هنرمند» اسکار بهترین فیلم را برد.

در بخش تلویزیون، الک بالدوین برای بازی در سریال «۳۰ راک» تولید ان‌بی‌سی برای هفتمین بار پیاپی جایزه بهترین بازیگر مرد یک سریال کمدی را برد. جایزه بهترین بازیگر زن یک سریال کمدی هم به تینا فی برای «۳۰ راک» اعطاء شد.
 

برایان کرانستن برای «Breaking Bad» جایزه بهترین بازیگر مرد یک سریال درام را از آن خود کرد و جایزه بهترین بازیگر زن یک سریال درام به کلر دینز برای «میهن» رسید.
 

انجمن بازیگران جایزه بهترین گروه بازیگری در یک سریال درام را به «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» تولید شبکه اچ‌بی‌او و جایزه بهترین گروه بازیگری در یک سریال کمدی را به «خانواده مدرن» تولید ای‌بی‌سی اعطاء کرد.
 

کوین کاستنر برای «هتفیلدها و مکوی‌ها» جایزه بهترین بازیگر مرد یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه را گرفت و جولین مور برای «تغییر بازی» جایزه بهترین بازیگر زن یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه را از آن خود کرد.

«بازی تاج و تخت» تولید شبکه اچ‌بی‌او هم برنده جایزه بهترین گروه بدل‌کاری در یک سریال تلویزیونی شد. دیک وان دایک نیز جایزه یک عمر دستاورد انجمن بازیگران را دریافت کرد.
 

ورایتی / ۲۷ ژانویه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.