دو حقیقتی که یاران هاشمی بدان اعتراف کردند

جالب اینکه محمدرضا باهنر نیز به حقیقتی قابل توجه اعتراف می کند. باهنر دلیل عدم وحدت اصولگرایان را بدرستی عملکرد نامطلوب برخی مدعیان اصولگرایی دانست و افزود: به دلیل بروز مشکلاتی همچون فتنه ۸۸، فضای سیاسی کشور برای تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان کمی دشوار شده است که اگر فضا برای تشکیل حوزه محیا شود تا انتخابات ریاست جمهوری حزب فراگیر اصولگرایان را تشکیل می‌دهیم.

“اصولگرایان زمانی که ببینند برای جریان خودشان یک رقیب جدی فراهم شده باید با یکدیگر ائتلاف کنند و در انتخابات با کاندیدای واحد وارد صحنه انتخابات شوند اما اگر رقیب جدی نباشد اصولگرایان مستقل وارد عرصه انتخابات خواهند شد” این همان استراتژی در پیش گرفته جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ایام انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی بود که برخی از اصولگرایان از آن تعبیر به وحدت شکنی و بازی در زمین دشمنان نظام و انقلاب کردند اما حال بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از مرحله دوم انتخابات مجلس نهم، آقای حبیبی آنرا یک استراتژی صحیح می داند.

به گزارش سرویس سیاسی ممتازنیوز، بعد از انتخابات مجلس نهم یکی از اعضای شاخص خبرگان رهبری طی سخنانی در مجلس خبرگان از شیوه اتخاذی حضرت علامه مصباح یزدی و اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس نهم تجلیل کرد و طی اظهاراتی قریب به این مضمون که بنده ابتدا به این آقایان انتقاد داشتم اما امروزه نتایج را می بینیم که حضرت آیت الله مصباح چقدر حکیمانه تصمیم و تدبیر کردند.

یکی از احزابی که در ایام انتخابات بجای ارائه برنامه های خود به مردم عمده هم و غم خود را تخریب جبهه پایداری انقلاب اسلامی قرار داده بود؛ حزب موتلفه می باشد. این حزب بدلیل عدم اقبال مردم به آنان و عدم توانایی در ارائه برنامه های خود حتی موفق نشد که دبیر کل خود را به مجلس بفرستد.

اعضای شاخص موتلفه بارها اظهاراتی خارج از انصاف و افراطی علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی مطرح کردند. تخریب هایی که تنها توجیه و بهانه آن عدم وحدت جبهه پایداری با برخی دیگر از اصولگرایان بود اما جبهه پایداری زیر بار این فشارها نرفت و تا آخر از اصول و استراتژی در پیش گرفته خود دفاع کرد و اعلام داشت در شرایطی که بخاطر عدم اقبال مردم به اصلاح طلبان، همگان شاهد عدم حضور پررنگ جریان اصلاحات در انتخابات مجلس نهم هستند؛ لزومی به وحدت و تسامح با برخی از ساکتین فتنه نمی باشد که البته این عدم حضور اصلاح طلبان تا حدی بهانه را از دست مدعیان وحدت در دور دوم انتخابات مجلس گرفت اما عده ای همچنان به بهانه های دیگر بر استمرار تخریب ها و بداخلاقی های خود علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی اصرار داشتند.

حال نبی الله حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در حاشیه دهمین کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین با حضور درجمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان درنظر دارند در انتخابات ریاست جمهوری با یک کاندیدای مستقل وارد شوند با بیان اینکه اصولگرایان متناسب با تغییرات فضای موجود نظر خود تغییر خواهند داد گفت: اصولگرایان زمانی که ببینند برای جریان خودشان یک رقیب جدی فراهم شده باید با یکدیگر ائتلاف کنند و در انتخابات با کاندیدای واحد وارد صحنه انتخابات شوند اما اگر رقیب جدی نباشد اصولگرایان مستقل وارد عرصه انتخابات خواهند شد. 

این استراتژی مطرح شده از سوی دبیرکل حزب موتلفه درست همان چیزی است که در انتخابات قبلی جبهه پایداری آنرا در پیش گرفت و حزب موتلفه آنرا تبدیل به چماقی بر سر اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی کرد و اعضای این حزب شدیدترین حملات را علیه جبهه پایداری صورت دادند.

جالب اینکه محمدرضا باهنر نیز به حقیقتی قابل توجه اعتراف می کند. باهنر دلیل عدم وحدت اصولگرایان را بدرستی عملکرد نامطلوب برخی مدعیان اصولگرایی دانست و  افزود: به دلیل بروز مشکلاتی همچون فتنه ۸۸، فضای سیاسی کشور برای تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان کمی دشوار شده است که اگر فضا برای تشکیل حوزه محیا شود تا انتخابات ریاست جمهوری حزب فراگیر اصولگرایان را تشکیل می‌دهیم.

گفتنی است؛ یکی از دلایلی که جبهه پایداری انقلاب اسلامی حاضر به وحدت با برخی مدعیان اصولگرایی شد؛ نقش و عملکرد برخی اصولگرایان در ایام فتنه بود. حضور ساکتین فتنه در برخی از لیستهای اصولگرایی موجب شد تا جبهه پایداری برای تنبیه آنان و خالص سازی گفتمان خود از مبانی عناصر انحرافی و فتنه تن به وحدت با برخی جریانات ندهد و برخی اتفاقات بعدی مجلس نیز نشان داد که برخی مدعیان وحدت؛ آنجا که منافع شان اقتضا کند به هیچ وجه به وحدت پایبند نبوده و تنها وحدتی را دنبال می کنند که آنها را در مناصب خاصی بنشاند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.