دو خبر از جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ‘اینگو می وز’ استاد بزرگ عروسک‌های غول پیکر آلمانی به عنوان نخستین شرکت‌ کننده در جشنواره عروسکی، وارد تهران شد.

وی که با ساخت عروسک ‘گرگور’ در المپیاد ۱۹۹۶ میلادی شهرتی جهانی یافت، برای برگزاری کارگاه آموزشی عروسک‌های غول پیکر به ایران سفر کرده است.

می‌وز طی دوره‌ پنج روزه، در دو نوبت صبح و عصر ساخت عروسک بزرگ سیمرغ را در ابعاد شش متر آغاز خواهد کرد.

ابتکار ساخت عروسک سیمرغ به پیشنهاد جشنواره صورت گرفته تا هنرجویان با فراگیری این رویه بتوانند برای دور بعدی جشنواره خود ۲۹ عروسک دیگر را بسازند.

اینگو می‌وز تخصص ویژه‌ای در ساخت پرندگان و حیوانان عروسکی دارد.

این کارگاه آموزشی با همکاری رایزن فرهنگی آلمان در ایران صورت گرفته و در آن هنرجویان شهرستانی و دانشجویان تهرانی، آموزش خواهند دید.

هنرجویان کارگاه آموزشی مذکور باید محصول کار خود یعنی ‘سیمرغ’ را در اختتامیه جشنواره به پرواز درآورند.

** میزبانی خانه نمایش ۲ از جشنواره تئاتر عروسکی

سالن تازه تاسیس ‘خانه نمایش شماره ۲’ در جمع سالن های چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش های عروسکی تهران – مبارک قرار گرفت.

همزمان با برپایی چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش های عروسکی تهران – مبارک که از ۱۰ تیر ماه در تهران آغاز می شود، سالن ‘خانه نمایش شماره ۲’ میزبان بخش بین الملل جشنواره خواهد بود.

این مجموعه که از ابتدای سال جاری و در راستای افزایش فضاهای تخصصی هنر نمایش افتتاح شده، اکنون میزبان اجرای عمومی نمایش ‘مادام کامیون’ به کارگردانی مهدی گلیج است که در ساعت ۱۸ اجرا می شود.

این نمایش روز جمعه ۹ تیر ماه آخرین اجرای خود در این سالن را پشت سر می گذارد. با اتمام اجرای نمایش مادام کامیون ‘خانه نمایش شماره ۲’ برای اجراهای جشنواره تئاتر عروسکی آماده می شود.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی – مبارک از ۱۰ تا ۱۵ تیر ماه به دبیری ‘اردشیر صالح ‌پور’ در تهران برگزار می شود.

فراهنگ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۴۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.