دو خبر از جشنواره فیلم مقاومت

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرج الله سلحشور ادامه داد: فیلم هایی که از جنگ هشت ساله ایران ساخته می شود با هدف ثبت ارزش های این دفاع باید باشد و در حقیقت جهاد مقدس ملت ایران را باید ثبت کند و اگر با این هدف که جنگ ایران و عراق جهاد در راه خدا و دفاع از تمامیت ارضی ایران بوده و سینماگران با این دیدگاه نگاه کنند دارای ارزش است.

کارگردان مجموعه ‘مردان آنجلس’به ساخت فیلم های دفاع مقدس در گذشته اشاره کرد و یادآورشد: فیلم های سالهای اول، فیلم های ارزشمندی بودند که به نسبت لحظات ناب دفاع، مبارزات و ایثار را به تصویر می کشیدند اما رفته رفته هرچه تخصص و تکنیک پر رنگ تر شد از نظر باطن و معنویت افت کرده ایم.

وی افزود: درحالی که بسیاری از فیلم هایی که در رابطه با دفاع مقدس ساخته می شود اعتقادی به تقدس جنگ، تلاش رزمندگان و شهادت در راه خدا نداشته و از جنگ بیشتر ابزاری برای فروش و جذب تماشاگر استفاده می شود.

** گونه سینمای دفاع مقدس پیشرفت داشته است

بازیگر فیلم ‘گلوگاه شیطان’ گفت: سینمای دفاع مقدس امری است که همه ایرانیانی که مستقیم و غیرمستقیم در آن شرکت کردند، همچنان، که از اسمش پیداست زحمات مبارزان و شهدا را برای نسل جوان ما بازگو می­کند.

سیامک اطلسی ادامه داد: این سینما یادآوری می کند که پایداری و آرامش امروز ما حاصل خون شهداست. آنچه مسلم است هرکس در این زمینه فعالیت کند، مقاله بنویسد، فیلم بسازد، فیلمنامه بنویسد و به هر طریقی به این موضوع بپردازد، خدمتی است که برای این ملت و جاودانگی شان انجام می دهد.

اطلسی با بیان اینکه گونه دفاع مقدس در زمینه های گوناگون پیشرفت کرد ادامه داد: اگر در گذشته فقط فیلم های سینمایی خوب داشتیم اکنون این موضوع به تله فیلم ها و فیلم های ویدیویی، کوتاه و مستند رسیده و در این زمینه ها هم گسترش خوبی داشته است.

دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت همزمان با هفته دفاه مقدس در کرمان وچند شهرستان برگزار می شود.

فراهنگ**۹۲۶۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۷۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.