دو خبر از حوزه کتاب

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از حوزه هنری، در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:’ به نظر می رسد خالقان ‘نمایشگاه های سوگواره های عاشورایی’ خواسته اند به طور همگونی اهداف نوین تاریخی و هنری را با یکدیگر نشانه روند. بطوریکه اکنون نیز با کاربست ابزار و تکنیک های تصویری نوین تا حدودی توانسته اند در منشور جویای زایش سنت های تصویری عاشورایی، گاه بدان وجه از وضوح و شفافیت معنایی دست یابند که آثارشان مبدل به محملی برای از میان برداشتن گسست های عمومی اجتماع با هنر شود و گاه آنچنان در لفافه ای از تماثیل و نمادهای متفکرانه مدرن، مستتر شوند که بتوانند مخاطب دگراندیش را نیز در گسترده ای از کنش های اخلاقی و فکری قرار دهند. ‘

هفتمین دوره سوگواره هنر عاشورایی در دو بخش پوستر و تصویر سازی با موضوعات حماسه عاشورا، حضرت علی‌اکبر(ع) و طراحی پرچم‌های سوگواری آذر ماه برگزار می‌شود.

** زندگینامه اصحاب پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) منتشر می شود

زندگینامه اصحاب پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) برای گروه سنی نوجوان به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری منتشر می شود.

‘ابراهیم زاهدی مطلق’ نویسنده و مسوول طرح ادبی ‘اصحاب’ با اعلام این خبر افزود: این طرح در بردارنده زندگینامه داستانی اصحاب حضرت پیامبر(ص) و ائمه(ع) است که در دو مرحله مجزا، کاملا مستند به اسناد موجود درباره صحابه حضرت رسول(ص) به چاپ می رسد.

وی یادآور شد: حدود ۴۰ نفر از اصحاب در این طرح مد نظر هستند و بنا بر توافقاتی که با مسوولان دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری و نویسندگان انجام خواهد شد، در هر مرحله، زندگینامه حدود ۲۰ صحابه نوشته می شود.

زاهدی مطلق گفت: حدود ۱۸ نویسنده را برای این کار در نظر گرفته ایم تا با همکاری آنها این طرح به فرجام برسد؛ اگر توافق ها تا پایان ماه مبارک رمضان انجام شود، بطور قطع تا ۳ یا ۴ ماه دیگر همه آثار این پروژه آماده چاپ خواهد بود.

مجری و ناظر طرح اصحاب افزود: برای مرحله نخست این طرح، نویسندگان زندگینامه داستانی افرادی از جمله عبدالمطلب، ابوطالب، سلمان فارسی، حمزه، مقداد، ابوذر، بلال، میثم تمار، عمار یاسر، مالک اشتر و زید را به نگارش در می آورند.

فراهنگ ** ۱۶۳۰ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۲۷۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.