دو خبر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

‘محمدمهدی گویا’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اظهار بی اطلاعی از میزان هزینه صرف شده برای درمان اتباع بیگانه، افزود: بطور مثال اگر ما بیماران بیگانه مبتلا به سل را درمان می کنیم در حقیقت از شیوع گسترده آن در کشور جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد درمان بیماران اتباع بیگانه یک کار انساندوستانه است که آن را تنها به عنوان صرف هزینه درنظر نمی گیریم.

رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت گفت: هر سال کودکان کشورهای دیگر را نیز واکسینه می کنیم ؛ این کار یک ارزش بین المللی دارد و از شیوع بیماری های خطرناک در کشور پیشگیری می کند.

گویا تصریح کرد هرگز از ورود اتباع بیگانه که بیمار باشند به کشور، جلوگیری نمی کنیم و این افراد مانند هموطنان خودمان تحت درمان قرار می گیرند.

گویا یادآور شد ممانعت از ورود بیماران از کشورهای مختلف فقط از سوی سازمان جهانی بهداشت who اعلام می شود و در غیر این صورت از ورود بیمار به کشور ممانعت به عمل نمی آید.

** کنترل استرس، روند پیشرفت بیماری ام اس را به تاخیر می اندازد

فراگیری آموزش هایی برای کنترل و مدیریت استرس می‌تواند به کاهش فعالیت بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس -نوعی بیماری فلج کننده عصبی مرکزی -، کمک کند.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افرادی که طی یک برنامه آموزشی بلندمدت، مهارت های آموزشی کنترل کردن استرس خود را فرابگیرند، از شدت بیماری آنان کاسته می شود.

آموزش مهارت های حل مشکلات، ایجاد آرامش و افزایش فعالیت‌های مثبت و حمایت‌های اجتماعی باید از سوی روانشناسان ارایه شود.

این گزارش می‌افزاید آموزش های مدیریت و کنترل خستگی، کاهش اضطراب و درمان بی‌خوابی نیز منجر به کاهش پیشرفت ضایعات جدید و صدمات مغزی در بیماران ام اس می شود.

بیماری ام اس، یک بیماری مزمن است که در سیستم مرکز عصبی انسان رخ می‌دهد.

مبتلایان به این بیماری اغلب بزرگسالان هستند و این بیماری می‌تواند به صورت کاملا خوش خیم یا بدخیم همراه با پیشرفت سریع باشد.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۵۴۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.