دو خبر کوتاه علمی

جوانه بروکلی از رشد سرطان سینه جلوگیری می کند به گزارش پایگاه اینترنتی زینیوز، محققان ‘دانشگاه ایالتی اورگان’ در آمریکا متوجه شدند که یک مولفه مهم در جوانه بروکلی به نام ‘سولفورافان’ می تواند به جلوگیری از رشد و…

جوانه بروکلی از رشد سرطان سینه جلوگیری می کند

به گزارش پایگاه اینترنتی زینیوز، محققان ‘دانشگاه ایالتی اورگان’ در آمریکا متوجه شدند که یک مولفه مهم در جوانه بروکلی به نام ‘سولفورافان’ می تواند به جلوگیری از رشد و تکثیر سلول های سرطان سینه کمک کند.

سولفورافان از طریق متیلاسیون دی.ان.ای عمل می کند. متیلاسیون دی.ان.ای یک رویه بیوشیمیایی است که موجب عدم فعالیت ژن ها می شود .

‘امیلی هو’ استاد یار موسسه لینوس پولینگ گفت: میزان سولفورفان موجود در جوانه بروکلی ۵۰ برابر بروکلی رسیده است.

این مطالعه در مجله Clinical Epigenetics منتشر شده است.

*** کمک به کاهش لرزش های ناشی از بیماری پارکینسون با صرف روزی دو فنجان قهوه

به گزارش زینیوز، یک مطالعه نشان می دهد که صرف قهوه به کاهش لرزش های ناشی از بیماری پارکینسون کمک می کند.نتایج این مطالعه که بر روی بیش از ۶۰ بیمار انجام شد ، نشان داد که مکمل های کافئین موجب بهبود علایم بیماری پارکینسون می شود.

به گفته محققان ، صرف تنها دو فنجان قهوه در روز به کاهش لرزش های ناشی از این بیماری کمک می کند.

در این مطالعه دیده شد که علائم بیماری پارکینسون در بیمارانی که قهوه صرف می کردند در مقایسه با آنهایی که قهوه نمی خورند به اندازه پنج امتیاز بهبود یافت.

همچنین نتایج یک مطالعه که سه سال پیش انجام شده بود ، نشان داد: احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون در افرادی که روزی دو تا سه فنجان قهوه مصرف می کنند ۲۵ درصد کمتر است.

نتایج مطالعه دیگری که در همان زمان انجام شد ، نشان داد که این نوشیدنی می تواند از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کند.

پروفسور ‘پوستوما’ که سرپرستی این تحقیق را بر عهده داشته است ، گفت : ‌مطالعات پیشین نشان داده بود افرادی که قهوه مصرف می کنند کمتر احتمال دارد به بیماری پارکینسون مبتلا شوند اما این اولین مطالعه بر روی انسان ها است که نشان می دهد قهوه می تواند به بهبود لرزش بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند.

پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.