دو خط تلفن‌ به‌ازای هر شهروند سعودی وجود دارد

۷فروردین ۱۳،

 

تعداد مشترکان تلفن‌همراه در کشور پادشاهی عربستان سعودی تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ میلادی ۱/۵۳ میلیون نفر بوده است که بر این اساس می‌توان ضریب نفوذ تلفن‌همراه در این کشور را ۲/۱۸۱ درصد دانست.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارشی که مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و رادیویی عربستان(CITC) منتشر کرده است، بیش از ۸۵ درصد مشترکان تلفن‌همراه در این کشور را کسانی تشکیل می‌دهند که از سیم‌کارت‌های پیش‌پرداختی استفاده می‌کنند.
 
با این وجود، بر اساس تصمیمات اخیر مرکز CITC از ابتدای فصل سوم سال قبل میلادی به بعد تعداد سیم‌کارت‌های پیش‌پرداختی در کشور عربستان کاهش یافته است. بر اساس قوانین تازه دولت عربستان، اوپراتورهای موبایلی این کشور موظف شده‌اند تعداد بسیاری از سیم‌کارت‌های پیش‌پرداختی که صاحبان آن‌ها مشخص نیست را غیرفعال کنند. این مسئله سبب شده است ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور عربستان کاهش یابد.
 
گزارش مرکز CITC همچنین نشان داد که در حال حاضر ۷۴/۴ میلیون خط ثابت تلفن در کشور عرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۷۱ درصد آن‌ها معادل ۴/۳ میلیون خط در خانه‌ها و منازل استفاده می‌شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.