دو داروی نوترکیب رونمایی شد

۲۱م اسفند ،

دارویˈرتپلیسˈ (reteplas ) برای درمان بیماری های قلبی و عروقی و داروی ˈپگاسترینˈ(pegastrin) برای درمان سرطان امروز با حضور محمدرضا رحیمی و نسرین سلطان خواه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ طباطبایی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این دو دارو گفت: رتپلیس آخرین دارو برای درمان بیماری های قلبی و عروقی است که با استفاده از آن فرایند حل شدن لخته های خون به خوبی انجام می گردد .
 
وی از ورود داروی رتپلیس به بازار از سال آینده خبر داد و افزود: این دارو به روش بیوتکنولوژی و داروهای نوترکیب تولید شده است و ایران به عنوان دومین کشور سازنده داروی رتپلیس در جهان شناخته می گردد.
 
طباطبایی در مورد داروی پگاسترین نیز خاطرنشان کرد: این دارو برای درمان بیماران سرطانی که دچار کمبود گلبول سفید می باشند مفید است وتعداد گلبول های سفید خون بیمار در صورت استفاده از این دارو به سطح عادی باز می گردد.
 
وی یادآور شد: نمونه خارجی این دارو تنها در کشور سوییس با قیمت ۲۰۰۰ یورو به ازای هر آمپول ارایه می گردد. این در حالی است که نمونه تولید شده در داخل با قیمت بسیارکمتر از یک میلیون تومان عرضه خواهد شد. 
 
طباطبایی اظهار داشت: این دو دارو از پروتئین های سنتز شده تشکیل شده اند که این پروتئین ها از طریق مهندسی ژنتیک سلول های پروتئینی تولید و کشت می شوند. 
 
مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این دو دارو اضافه کرد: مطالعات بالینی برای داروی رتپلیس بر روی ۵۰ بیمار قلب و عروقی و داروی پگاسترین بر روی ۱۰۰ بیمار سرطانی انجام شده و استفاده از آنها تاکنون نتایج راضی کننده ای را به همراه داشته است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.