دو زمین لرزه در شرق ایران

زلزله چهار ریشتری ساعاتی قبل نصرت ‌آباد زاهدان را لرزاند که تاکنون خسارتی از این زمین لرزه گزارش نشده است. همچنین زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعاتی قبل حوالی روستای «زهان» در خراسان جنوبی را لرزاند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از همشهری آنلاین، «لطیف صادقی» فرماندار زاهدان با اعلام این خبر به مهر گفت: ساعت پنج و ۲۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه صبح امروز، زلزله چهار ریشتری حوالی ۳۲ کیلومتری نصرت ‌آباد از توابع شهرستان زاهدان را لرزاند.

وی گفت: این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است و با توجه به پراکندگی روستاهای نصرت آباد، گروه‌های شناسایی و امداد و نجات برای بررسی موضوع به مناطق مختلف اعزام شده‌اند.

بر طبق این گزارش، همچنین زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعاتی قبل حوالی روستای «زهان» در خراسان جنوبی را لرزاند.  این زمین لرزه در ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه صبح یکشنبه ۱۲ شهریور به وقوع پیوست.

شبکه لرزه نگاری بیرجند وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه را در عرض شمالی ۳۲.۴۷ و طول شرقی ۵۹.۹۰ اعلام کرد. کانون این زمین لرزه نیز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ثبت شده است.

تاکنون در زمینه خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی اعلام نشده است.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۹۸ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , زلزله, زلزله خراسان جنوبی, زلزله زاهدان, زمین لرزه, شرق ایران


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.