دو شاعر کانونی در میان برگزیدگان جشنواره‌ی شعر فجر

۰۹م اسفند ،

همزمان با معرفی برگزیدگان هفتمین جشنواره‌ی شعر فجر با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو تن از مربیان کانون نیز در بخش شعر کودک و نوجوان تقدیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، در مراسمی که دوشنبه‌ ۷ اسفند با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهوری و سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با شرکت جمع بسیاری از شاعران کشور برگزار شد، از برگزیدگان در بخش‌های شش‌گانه‌ی پیامبر اعظم (ص)، شعر نو و سپید، شعر سنتی، ترانه و سرود، کودک و نوجوان و نقد و پژوهش تقدیر شد.

بر اساس اعلام داوران این جشنواره، در بخش کودک و نوجوان، منیره هاشمی رتبه سوم را کسب کرد و مریم اسلامی نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

این دو شاعر کودک و نوجوان از کارشناسان و مربیان ادبی کانون می باشند که در سال‌های قبل نیز در جشنواره‌های مختلف جوایزی را دریافت کرده‌اند.

علیرضا قزوه و حمیدرضا برقعی نیز دو شاعری بودند که در این مراسم به عنوان «شاعران مردمی ۱۰ سال اخیر» انتخاب و تقدیر شدند.

تجلیل از این برگزیدگان با حضور سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد، محمدعلی بهمنی رییس شورای علمی جشنواره، یحیی طالبیان قائم‌مقام وزیر ارشاد در امور شعر و ادب، رضا حمیدی دبیر جشنواره و مشفق کاشانی و حمید سبزواری همراه بود.

معاون اول رییس‌جمهور در این مراسم طی سخنانی با اشاره به جایگاه شعر در ادبیات فارسی، گفت: گاهی می‌توان با یک بیت شعر، سخنرانی‌های متعدد را در همان دو مصرع خلاصه کرد و بیان مطلب و تفهیم آن‌چه که در دل گوینده می‌گذرد، گاه با یک بیت قابل بیان است.

وزیر ارشاد نیز در بخشی از سخنان خود بر اهمیت و کارکردهای شعر و شاعری تاکید کرد.

شعرخوانی طنز و سخنرانی دبیر جشنواره از دیگر بخش‌های این مراسم بود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.