دو شرط FIVB برای تیم های برتر در لیگ جهانی والیبال/سایه حذف دوباره بر سر ایران

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > والیبال – پخش بازی ها به صورت HD وVideo challenge از الزامات FHVB برای هشت تیم برتر لیگ جهانی است.

به گزارش ممتاز؛شرط fivb برای هشت تیم اول لیگ جهانی،حالا برای ایرانی ها دغدغه شده. دغدغه ای که بوی تهدید می دهد. تهدید حذف از جمع هشت تیم برتر لیگ جهانی.فدراسیون جهانی در اجلاس سالیانه کمیته مسابقات لیگ جهانی، پخش بازیها به صورت HD وVideo challenge را برای هشت تیم برترالزامی کرد. این در حالی است که فدراسیون والیبال ایران در اولین تجربه لیگ جهانی به خاطر عدم پخش HD بازیها،نمره منفی گرفت. هنوز بدهی ۲۵۰ هزار دلاری صدا و سیما برای حق پخش بازیها به FIVB پا برجاست و والیبال ایران حالا شرایط سخت تری دارد.سعید درخشنده مسئول اتفاقهای بین المللی فدراسیون والیبال که در دوره قبل ناظر بازی ژاپن -کانادا بود می گوید:«همه کشورهای پیشرفته سیستم پخش HD دارند و تنها ایران مشکل دارد. اما برای Video challenge تقریبا همه کشورها مشکل دارند. چرا که در دوره قبل فقط روسیه آن را اجرا کرد ودر بقیه کشورها بازیهای بدون آن انجام شد.حتی من ناظر بازی ژاپن با کانادا بودم آنها هم نداشتند.»

او معتقد است اجرا نشدن این سیستم و حذف ایران از جمع هشت تیم اول دنیا ضربه بدی به والیبال می زند:«اگر ایران نتواند بازیها را به صورت HD پخش کند و تیم ایران از جمع برترینها کنار گذاشته شود،ضربه روحی بزرگی به والیبالیستها وارد می گردد. حل این مساله همت عالی می خواهد.»درخشنده این قضیه را بسیار هم مشکل بزرگی نمی داند:«این قضیه کار شاقی نیست.آن هم حالا که موشک به فضا می فرستیم .فکر می کنم باید وزیر ورزش،رئیس سازمان صدا و سیما و داورزنی جلسه بگذارند و برای حل این مشکل از دولت هم کمک بگیرند.چرا که هزینه بسیاری می خواهد .»البته هنوز معلوم نیست کشورها تا چه زمانی مهلت دارند تا آمادگی خود را به فدراسیون جهانی والیبال اطلاع دهند.با برگشت داورزنی زمان همه چیز مشخص می گردد.اما یک مساله مشخص است که تیم ها تا قبل از آغاز لیگ جهانی باید این قضیه را روشن کنند.

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال تنها پخش بازیها به صورت HD را معضل ایران می داند وبس:«ما برای Video challenge مشکلی نداریم. بزرگرترین نگرانی ما پخش بازیها به صورت HD است.این کار به تنهایی از ما برنمی آید.باید دولت و سازمان صدا و سیما به ما کمک کنند تا FIVB بهانه ای برای حذف ایران نداشته باشد.»دبیر فدراسیون والیبال این کار را غیر ممکن نمی داند:«این کار نشدنی نیست.خیلی راحت شدنی است.تنها عزم ملی می خواهد. هرچند ممکن است کمی سخت باشد ولی با یک نگاه مهربانانه دولت،وزارت ورزش،کمیته ملی المپیک و سازمان صدا و سیما و کمی تدبیر نگرانی ها برطرف می گردد.با حل آن ثمره سالها تلاش والیبال هم از بین نمی رود.چرا که ما می خواهیم جلوتر از این برویم و روی سکوی المپیک بایستیم.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.