دو صفر، اول رمزی است که کلاهبرداران استفاده می کنند / برای واریز وجه نیاز حضوری به ATM‌ نیست

۰۸م آذر ،

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از اعداد دو صفر در اول رمز ورودی کلاهبرداران برای اخاذی از هموطنان یاد کرد.

سرهنگ رهبریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه به شدت شاهد رشد کلاهبرداری ها از دستگاه ATM‌ و یا همان خودپردازها هستیم که سبب اصلی آن ناآشنایی هموطنان با این دستگاه است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه ی کلاهبرداری سارقان از طریق دستگاه های خودپرداز گفت: اشخاصی با روابط عمومی بسیار بالا و با گفته های بسیار تحریک کننده و با شیوه های خاص خود، اصناف، شرکت ها، سازمان ها و حتی اشخاص عادی را فریب زده و به بهانه ی ریختن پول به حساب آنان، اشخاص قربانی را به پای دستگاه های خودپرداز می کشاند.

وی افزود: در نهایت این اشخاص به شیوه ای که باید زبان استفاده از خودپرداز انگلیسی باشد به فرد قربانی اطلاعاتی را می دهند که با وارد کردن آن پول از حساب فرد قربانی به حساب فرد سارق ریخته می گردد و در همان لحظه تماس قطع و پول واریزی برداشت و حساب متهم قطع می گردد.

رهبریان در پیشنهاد ای به شهروندان تهرانی به سبب افزایش این گونه سرقت ها گفت: کلاهبرداران هنگام دادن کارت خود در اول از دو صفر استفاده می کنند که آن کد نیست بلکه مبلغ واریزی است و لازم به ذکر است هموطنان بدانند که برای واریز وجه به حسابشان نیازی به رفتن حضوری به دستگاه های خودپرداز نیست./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.