دو غول خودروسازی شفاف سازی کردند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 دو غول خودروسازی شفاف سازی کردند

دو غول خودروسازی شفاف سازی کردند

ممتازنیوز: دو شرکت مطرح خودروسازی با ارسال نامه ای به سازمان بورس در خصوص تغییرات قیمتی سهام خود شفاف سازی کرده و از تغییر نکردن پیش بینی سود خود برای امسال خبر دادند.

به گزارش ممتازنیوز، دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا که علی رغم پیش بینی زیان برای سال مالی، از افزایش شدید قیمت و صف های خرید سنگین برخوردار شده بودند، با ارسال نامه ای به سازمان بورس در این خصوص شفاف سازی کردند.
بر این اساس علی مهری-معاون اقتصادی ایران خودرو در نامه شفاف سازی خود اعلام کرده است که پیرو معاملات اخیرسهام این شرکت و در راستای درخواست شفاهی سازمان بورس مبنی بر صدور اطلاعیه شفاف سازی همانگونه که استحضار دارید گزارش عملکرد سه ماهه اول سال جاری به همراه بودجه تعدیلی در ۱۷ مرداد ۹۲ به آن سازمان ارسال و در تاریخ ۲۱ مرداد ماه انتشار عمومی یافته است.
بدیهی است چنانچه رویدادهای با اهمیتی که باعث تغییر در پیش بینی عملکرد سال ۹۲ شود مراتب در موعد مقتضی جهت انتشار عمومی به سازمان اعلام می شود.
این در حالی است که مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا نیز در اطلاعیه ای مشابه اعلام کرده است که اطلاعات ارسال شده در تاریخ ۳۱ تیر ماه در خصوص پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ کماکان مورد تایید این شرکت بوده و هیچگونه رویداد با اهمیتی که باعث تغییر پیش بینی شود،تا کنون رخ نداده است.
به گزارش ایسنا، شرکت ایران خودرو که در سال گذشته با مشکلات متعددی مواجه بوده و قیمت سهام آن به زیر قیمت اسمی رسیده بود؛از خرداد ماه روند صعودی خود را با قیمت ۹۵ تومان آغاز کرد و بدون اینکه تغییری در روند سودآوری آن ایجاد شود در مدت کوتاهی به برترین صف خرید بازار تبدیل شد به طوری که قیمت این سهم طی دو ماه و نیم به شدت رشد یافته و تا ۲۰۹ تومان افزایش پیدا است.
قیمت سهام سایپا نیز که به زیر قیمت اسمی رسیده بود و در ابتدای خرداد با قیمت ۹۲ تومان معامله می شد،در حال حاضر به شدت رشد یافته و به قیمت ۱۶۹ تومان در بازار سرمایه معامله می شود.
افزایش سریع قیمت سهام این دو شرکت خودرو سازی در حال با حاکم شدن جو خوش بینی در صنعت خودرو روی داده است که با ارسال دو گزارش شفاف سازی به سازمان بورس و اعلام عدم تغییر پیش بینی سود،سهام دو شرکت سایپا و ایران خودرو پس از مدتها منفی شد و صف فروش به خود گرفت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.