دو فیلم پیشتاز نامزدهای جوایز اسپیریت می باشند

۰۸م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، اسامی نامزدهای این دوره جوایز اسپیریت که از آن به عنوان معادل اسکار در جامعه سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود، سه‌‌شنبه شب اعلام شد.

«قلمرو طلوع ماه» به کارگردانی وس اندرسن و «کتاب بارقه امید» ساخته دیوید ا. راسل هر یک در پنج بخش نامزد دریافت جوایز اسپیریت ۲۰۲۴ می باشند که اسامی برندگان آن ۲۳ فوریه (۵ اسفند) در سانتا مونیکا در کالیفرنیا اعلام می‌شود.
 

بروس ویلیس، بیل موری و فرانسیس مکدارمند، ادوارد نورتن، تیلدا سوئینتن، جیسن شوارتزمن، بیل بالابان و هاروی کایتل در «قلمرو طلوع ماه» بازی می‌کنند. فیلم تازه اندرسن داستان دو عاشق نوجوان است که در دهه ۱۹۶۰ از شهر کوچک خود در نیو اینگلند فرار می‌کنند. کلانتر شهر و پدر و مادر دختر برای پیدا کردن آن‌ها وارد عمل می‌شوند.
 

«قلمرو طلوع ماه» دوشنبه شب در بیست و دومین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام برنده جایزه بهترین فیلم بلند داستانی شد. این فیلم اولین بار در دنیا مه پیش به عنوان فیلم افتتاحیه شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن روی پرده رفت.
 

«کتاب بارقه امید» دربارهٔ مردی جوان به نام پت سولیتانو است که قبلا معلم بوده و مدتی را هم در یک موسسه بیماران ذهنی گذرانده است. پت پیش پدر و مادرش بازمی‌گردد و در همین حال می‌کوشد با همسر سابقش آشتی کند. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که پت با دختری اسرارآمیز به نام تیفانی که مشکلات خاص خودش را دارد، آشنا می‌شود.
 

برادلی کوپر، جنیفر لارنس، رابرت دنیرو و جکی ویور در این فیلم بازی می‌کنند که که ماه سپتامبر جایزه فیلم منتخب تماشاگران سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو را دریافت کرد.

پس از دو فیلم «قلمرو طلوع ماه» و «کتاب بارقه امید» فیلم‌های «جانوران محیط وحش جنوب» بن زیتلین، «میان ناکجاآباد» آوا دوورنی و «چراغ‌ها را روشن نگه دار» آیرا ساکس هر یک در چهار بخش بخت دریافت جوایز اسپیریت را دارند.
 

حدود ۵۰ فیلم از ۲۹۹ فیلم ارائه‌شده به این جوایز حداقل در یک بخش نامزد دریافت جایزه می باشند. 
 

«جانوران محیط وحش جنوب»، «قلمرو طلوع ماه» و «کتاب بارقه امید» همگی در بخش جایزه اسپیریت بهترین فیلم بلند نامزد می باشند، همین طور «برنی» ساخته ریچارد لینکلیتر با بازی جک بلک و فیلم تقریبا ناشناس «چراغ‌ها را روشن نگه دار» که از اوایل سپتامبر اکران شد و کمتر از ۳۰۰ هزار دلار فروخت.
 

اندرسن، ا. راسل، ساکس و زیتلین برای فیلم‌های خود بخت دریافت جایزه بهترین کارگردان را دارند. در این بخش جولیا لوکتف نیز برای «تنهاترین سیاره» نامزد است.

ا. راسل، ساکس و اندرسن (به همراه رومن کوپولا) در بخش بهترین فیلمنامه هم نامزد دریافت جایزه می باشند و با مارتین مکدانا («هفت جانی روانی) و زو کازان («رابی اسپارکس») رقابت می‌کنند.
 

«کتاب بارقه امید» تنها فیلمی است که در دو بخش بازیگری (کوپر و لارنس) نامزد دریافت جایزه شده است.
 

کوپر در بخش بهترین بازیگر مرد، بلک، جان هاوکز («جلسات»)، توره لیندهارت («Keep ») و متیو مکاناهی («جو قاتل») را پیش رو دارد. مکاناهی برای «مایک جادویی» در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل هم نامزد است.
 

«عشق» میشائل هانکه (فرانسه)، «روزی روزگاری در آناتولی» نوری بیلگه جیلان (ترکیه)، «زنگ و استخوان» ژاک اودیار (فرانسه و بلژیک)، «خواهر» اورسولا می‌یه (سوئیس) و «جادوگر جنگ» کیم نگوین (کنگو) نامزدهای بخش جایزه اسپیریت بهترین فیلم بین‌المللی می باشند. پارسال جایزه این بخش به «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی رسید.
 

جوایز اسپیریت در کل از فیلم‌هایی تقدیر می‌کند که خارج از سیستم استودیوهای بزرگ یا در بخش‌های ویژه داخل استودیوها در ایالات متحده ساخته شده‌اند. این جوایز فیلم‌هایی را مورد توجه قرار می‌دهد که با بودجه کمتر از ۲۰ میلیون دلار ساخته شده‌اند.
 

ورایتی / ۲۷ نوامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.