دو معاونت رئیس‌جمهور ادغام می گردد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت محمدباقر نوبخت با حضور در محل معاونت و تشکیل شورای معاونین همچنین حضور در جمع کارشناسان و کارمندان این مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه منابع انسانی را تشریح کرد.

وی اظهارداشت: اصلاح نظام برنامه‌ریزی کشور که متضمن اصلاح نظام مالی و بودجه‌ای و اصلاح در نظام منابع انسانی کشور است، با پشتوانه کارشناسی ۸ ساله و با ادغام دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دستور کار عملیاتی دولت قرار دارد.

نوبخت ادامه داد: متأسفانه انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ۸ سال قبل سبب نابسامانی درحوزه بودجه و منابع انسانی دولت شده که این امر مکرراً مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و دکتر روحانی رئیس‌جمهور به درستی احیای مجدد این سازمان را از اهم برنامه های دولت در ایام انتخابات اعلام کرده و اکنون با استقرار دولت و با همکاری مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت و در چارچوب برنامه ۱۰۰ روزه دولت تدبیر و امید این امر محقق خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که باید رشد اقتصادی با توزیع عادلانه ثروت همراه شود و توسعه بر محور انسان شکل گیرد، افزود: توسعه در مسیر تطور مفهومی خود تاکنون بسیاری از مفاهیم را در برگرفته و امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیده است که باید توسعه بر محور انسان شکل گرفته و نهایتاً با رشد اقتصادیزمینه ساز توزیع عادلانه ثروت در جامعه را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: کشور ما هم پیش از انقلاب و از اواخر دهه ۳۰ که اولین برنامه هفت ساله عمرانی تدوین شد و پس از انقلاب اسلامی نیز با تدوین برنامه‌های پنج ساله توسعه که اکنون در اواسط دوره اجرای پنجم آن به سر می‌بریم در مسیر برنامه‌های توسعه‌ای قرارگرفته است و همه باید تلاش کنیم تا کشور گام‌های استواری در این زمینه بردارد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خاطرنشان کرد: باید در روند برنامه‌ریزی توسعه‌ای کشور به صورت جامع و یکپارچه به مباحث مربوط به نیروی انسانی، منابع مالی و بودجه و حتی منابع طبیعی و زیست محیطی پرداخته شود و امیدواریم احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور زمینه لازم برای این امر را فراهم آورد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.