دو نفر در سیل ارومیه جان باختند

بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل دو نفر در روستای سنجی از توابع بخش نازلوی در شمال شهر ارومیه جان خود را از دست داده یک تن مفقود و یک نفر نیز مجروح شد. بر اثر بارش باران و طغیان رودخانه نازلو، روستاهای سنجی، کریم آباد، نازلو و رحیم آباد دچار آبگرفتگی شد و خسارات زیادی به اماکن روستایی، باغات و مزارع این روستاها وارد آمد. سیل همچنین به تاسیسات آب، راههای روستایی و تاسیسات فنی و خطوط برق نیز خسارت وارد کرده است.
بخشدار نازلو به ایرنا گفت: از نخستین ساعات وقوع سیل دربخش شمالی شهر ارومیه، گروههای راهداری و امداد و نجات در محل حاضر شده و با ایجاد مسیل های انحرافی از بروز خسارات و تلفات بیشتر جلوگیری کردند. مهدی آهنین مرام افزود: گروه های امداد هلال احمر ارومیه با همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی اهالی روستای نازلو را که دچار آبگرفتگی شدید شده بود از خانه ها به سالن ورزشی و مسجد روستا منتقل کردند. گروههای راهداری با استفاده از ماشین آلات سنگین در حال حاضر مشغول تخلیه روستاها از سیلاب و بازسازی راههای ارتباطی هستند.همچنین تعمیر تاسیسات آب و برق و ابنیه های فنی در روستاهای سیل زده در حال انجام است.
نجات ۲۰۱ تن و آسیب‌ ۹ روستا در پی وقوع سیلاب در آذربایجان‌غربی
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران از حضور ۶۰ امدادگر در مناطق سیل‌زده آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: امدادگران از شب گذشته تاکنون به ۲۰۱ نفر امدادرسانی کرده‌اند. حسین درخشان در تشریح آخرین اقدامات انجام شده توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در سیل آذربایجان‌غربی به ایسنا گفت: شب گذشته در پی اعلام وقوع سیلاب در آذربایجان‌غربی، امدادگران در قالب ۱۰ تیم عملیاتی وارد منطقه شدند. وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، تاکنون چهار شهرستان «چالدران»، «خوی»، «میاندوآب» و «ارومیه» در پی وقوع سیل آسیب دیده‌اند، گفت: ۹ روستا نیز در پی وقوع سیل آسیب دیده‌اند.
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه امدادگران توانستند جان ۲۰۱ تن را نجات دهند، گفت: بر اساس گزارش‌های محلی دو تن در جریان وقوع سیل مفقود شده‌اند که سگ‌های زنده‌یاب برای یافتن اثری از این افراد به منطقه اعزام شده‌‌اند. درخشان با بیان اینکه ۶۰ امدادگر در حال حاضر در منطقه به امدادرسانی مشغول هستند، گفت: دو دستگاه موتور پمپ نیز برای تخلیه آب به منطقه ارسال شد.
سیلاب تاکنون ۲۹ میلیارد ریال به سه شهرستان گیلان خسارت وارد کرده است
مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان گفت: سیلاب جاری شده در دو روز گذشته تاکنون ۲۹ میلیارد ریال خسارت به سه شهرستان رودبار، رودسر و فومن وارد کرده است.افشین عزیزی به ایرنا گفت: در شهرستان رودبار طغیان رودخانه خرشک موجب آبگرفتگی ۳۰ هکتار مزارع کشاورزی و در شهرستان رودسر سیلاب موجب آسیب دیدن پل آبنمای رحیم آباد شده است. وی ادامه داد: در شهرستان فومن نیز در پنج روستای این منطقه، پل های اضطراری که برای تردد نصب شده بود و نیز حاشیه رودخانه های ماسوله رودخانه و کمال محله گشت رودخانه نیز آسیب دیده است.
مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان اظهار کرد: میزان دقیق خسارات ناشی از سیلاب و آبگرفتگی در این سه شهرستان از سوی کارشناسان در دست بررسی است که متعاقباً اعلام می شود.
بارش باران که از اواخر روز شنبه در گیلان آغاز و تا روز گذشته (دوشنبه) نیز ادامه داشت، در برخی شهرستان های استان با شدت بیشتری بارید و همین مسئله، موجب وارد آمدن خساراتی به تأسیسات زیربنایی شد.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.