دو کشته در انفجار مقابل سفارت آمریکا در ترکیه

۱۴ام بهمن ،


به گزارش واحد مرکزی خبر، علاء الدین یوکسل استاندار آنکارا گفت: زمانی که انفجار روی داد عامل انتحاری داخل ساختمان سفارت آمریکا قرار داشت.

این انفجار سبب کنده شدن آجرهای در ورودی جانبی ساختمان شد ولی ظاهرا تخریب فیزیکی گسترده ای به همراه نداشت.

عامل انتحاری نیز در این انفجار کشته شد.

فرانسیس ریکیاردون سفیر آمریکا اندکی بعد از انفجار برای صحبت با خبرنگاران از ورودی اصلی ساختمان خارج شد. این ورودی را دیوارهایی بلند احاطه می کند.

ماموران امنیتی ترکیه سفیر آمریکا را احاطه کرده بودند و یک فروند بالگرد نیز بر فراز ساختمان در حال دور زدن بود.

سفیر آمریکا ضمن ابراز ناراحتی دربارهٔ کشته شدن نگهبان ترک ساختمان سفارت از مقامات ترکیه به سبب واکنش سریع تشکر کرد.

کامیار بارنوس که دفتر آژانس مسافرتی وی یکصد متر با محل وقوع انفجار فاصله دارد گفت‌: «انفجار مهیبی بود، من زمانی که انفجار روی داد در دفتر نشسته بودم. چیزی شبیه به تکه های بدن انسان را روی زمین دیدم.» به نقل از یک شاهد صدای انفجار از یک مایلی هم شنیده شد.

تاکنون هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. سرکنسول انگلیس در ترکیه گفت این انفجار «احتمالا یک حمله تروریستی» بوده است.

اسلامگرایان رادیکال، گروه های چپ و راست تندرو و ستیزه جویان جدایی طلب کرد در قبل حملاتی را در ترکیه انجام داده اند.

ترکیه در عرصه بین المللی پیشرو درخواست مداخله در سوریه بوده است و در شرایط کنونی نیز صدها نظامی ناتو از کشورهای امریکا، آلمان و هلند برای فعال کردن سامانه دفاع موشک های پاتریوت در طول مرز ترکیه با سوریه در این کشور به سر می برند.

شدیدترین حملات از این نوع در نوامبر سال ۲۰۰۳ میلادی در ترکیه روی داد که بر اثر آن انفجار خودروهای بمب گذاری شده سبب تخریب دو کنیسه شد و سی نفر را به کام مرگ فرستاد. یک هفته بعد از آن تاریخ در دو انفجار دیگر که به کشته شدن سی و دو نفر دیگر انجامید، بخشی از ساختمان مرکزی بانک اچ اس بی سی (HSBC) تخریب شد و به ساختمان سفارت انگلیس آسیب رسید.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.