دیابتی ها از مصرف زیاد طالبی بپرهیزند

۲۲خردادماه،

مدیر گروه تغیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: مصرف زیاد طالبی می تواند مشکلاتی از جمله نفخ و ناراحتی گوارشی و یا افزایش قند در اشخاص دچار دیابت ایجاد کند.

به گزارش گروه کلینیک باشگاه خبرنگاران ،یوسف نقیایی بیان کرد: طالبی جزء دسته بندی میوه ها محسوب می شود و متعلق به خانواده کدو است.

وی ادامه داد: طالبی معمولا به دو رنگ زرد یا سبز وجود دارد که رنگ زرد آن حاوی رنگدانه بتاکاروتن و رنگ سبز آن رنگدانه آلفا بتاکاروتن می باشد که هر دوی آنها از پیش سازهای ویتامینA  محسوب می شوند به طوری که هر ۱۰۰ گرم طالبی حاوی ۱۸۰ معادل رتینول است.

نقیایی بیان کرد: این میوه حاوی ۳۱ کیلوکالری انرژی بوده که ۸ درصد آن را کربوهیدراتها همراه با مقدار مناسبی فیبر خوراکی تشکیل می دهند.

این کارشناس مسوول تغذیه میزان پتاسیم موجود در طالبی را در حد متوسط به میزان ۲۴۰ میلی گرم عنوان کرد که می تواند برای بیماری های قلبی عروقی مناسب است.
 
وی اضافه کرد: همچنین ویتامین ث موجود در این میوه قابل توجه است و حدود ۳۷ گرم می باشد که خود می تواند در پیشگیری از سرماخوردگی موثر باشد.
 
این کارشناس تغذیه تصریح کرد: هریک لیوان از این میوه یک واحد محسوب می شود و می تواند به میزان دو تا چهار واحد در روز مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف زیاد طالبی می تواند مشکلاتی از جمله نفخ و ناراحتی گوارشی و یا افزایش قند در اشخاص دچار دیابت ایجاد کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.