دیدارهای سرنوشت ساز سرخابی ها

جام جم آنلاین: پرسپولیس و استقلال تحت تاثیر نتایج ضعیف در لیگ برتر در شرایط نامناسبی گام به دور پنجم لیگ قهرمانان‌ آسیا می‌گذارند، مرحله‌ای که برای آبی‌ها حکم مرگ و زندگی و برای سرخ‌ها حیثیتی و جنبه قطعی کردن صعود به مرحله حذفی را دارد، اتفاقی که تلاش برای بازگشت آرامش به اردوی این دو تیم را به دنبال داشت.

لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته پیگیری می‌شود که پرسپولیس روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان اصلی‌ترین رقیب خود الهلال عربستان و استقلال روز چهارشنبه پذیرای الریان قطر است.

دیدارهای سرنوشت‌سازی که پیش‌زمینه آن آرامش دو تیم بود، موضوعی که این روزها کمتر نشانه‌ای از آن دیده نمی‌شود.

پرسپولیس به دنبال دو شکست پیاپی سنگین در لیگ برتر خطر سقوط به لیگ یک را احساس کرد و با اظهارنظرهای تند مصطفی دنیزلی و محمد رویانیان وضعیت روحی تیم بدتر هم شد.

در این شرایط دیروز تمرینات سرخپوشان در شرایطی در ورزشگاه درفشی‌فر پشت درهای بسته برگزار شد که صحبت‌های درگوشی دنیزلی با علی کریمی و حضور پروین در جمع بازیکنان، بیش از هر چیزی به چشم می‌آمد. اتفاقاتی که در راستای بازگشت آرامش به اردوی سرخ‌پوشان صورت گرفت.

پروین در حاشیه تمرینات درباره حضور خود تصریح کرد: امروز در جمع بازیکنان فقط صحبت فوتبالی داشتم و تا توانستم به تیم روحیه دادم. من به بازیکنان حق می‌دهم چون در لیگ برتر انگیزه‌ای ندارند. بی‌انگیزگی دلیل اصلی نتیجه نگرفتن پرسپولیس است و تیم مریض نیست. به نظر من باید شکست تلخ مقابل تراکتورسازی را فراموش کرد و همه فکر و ذکرمان بازی با الهلال باشد.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره الهلال گفت: الهلال تیم خوبی است اما ما هم در آسیا تیم خوبی هستیم. روز سه‌شنبه پرسپولیس بازی ندارد بلکه ایران بازی دارد. ما می‌خواهیم با یک برد شیرین به عنوان سر گروه به دور بعد صعود کنیم و حالا منتظر هنرنمایی بازیکنان هستیم. قطعا می‌توانیم الهلال را در آزادی شکست دهیم مخصوصا در شرایطی که با حضور ۱۰۰هزار تماشاچی ورزشگاه برای آنها جهنم می‌شود.

اما در شرایطی که شیث رضایی، ایمون زاید و جواد کاظمیان هنوز دچار مصدومیت هستند ظاهرا الهلالی‌ها هم همه نیروهای خود را در دیدار با پرسپولیس در اختیار ندارند و گفته می‌شود سعد حارثی مهاجم اصلی این تیم دچار بیماری آنفلوآنزا شده، کریستین ویلهلمسون هافبک ملی پوش سوئدی و بازیگردان آنها به دلیل مصدومیت در تمرینات غایب است و نواف العابد و نواف الشمری دو مدافع این تیم مشغول مداوای مصدومیت خود هستند و حضور آنها برابر پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

هیات مدیره از مظلومی لیست خواست

اما استقلال در شرایطی چهارشنبه‌شب در ورزشگاه آزادی الریان قطر را پیش رو دارد که آبی‌ها با پنج امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند و برای باقی ماندن در کورس صعود به مرحله حذفی باید این حریف شش امتیازی را در تهران شکست دهند.

امری که با توجه به پیروزی یک بر صفر استقلال در دور رفت چندان دور از ذهن نیست، با وجود این استقلال هم مثل پرسپولیس روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد این تیم به دنبال تساوی مقابل شهرداری تبریز و کمرنگ شدن امیدش برای قهرمانی در لیگ دچار مسائل حاشیه‌ای شد از یک طرف تماشاگران امیر قلعه نویی را فریاد زدند و از طرف دیگر دعوای احمد رسولی‌ن‍ژاد رییس هیات مدیره باشگاه با علی فتح‌الله‌زاده بالا گرفت.

دعوایی که تا دیروز هم ادامه داشت و فتح‌الله‌زاده در واکنش به صحبت‌های رسولی‌نژاد مبنی بر این‌که سند مالکیت کمپ استقلال به نام باشگاه نیست، گفت: به کوری چشم دشمنان این سند به نام استقلال است.

با وجود این هیات مدیره در راستای حفظ انسجام باشگاه در جلسه شنبه شب خود باردیگر از پرویز مظلومی خواست فهرست نفرات مورد نظر خود را برای فصل بعد به هیات مدیره ارائه کند تا مظلومی دست‌کم در دیدار با الریان تیم را با آرامش هدایت کند.

اما الریان هم در حالی با هواپیمای اختصاصی به تهران می‌آید که هفته گذشته با غلبه بر السد عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ولیعهد قطر را به دست آورد و با روحیه مضاعفی به مصاف استقلال می‌آید، این تیم قطری طی امروز و فردا در تهران تمرین می‌کند.

درگیری هنکه با زیدان آبی‌ها

درگیری میشائیل هنکه و مجتبی جباری تا جایی پیش رفت که هافبک ملی‌پوش آبی‌ها به فکر جدایی از استقلال افتاده است.

در حالی که مسوولان باشگاه استقلال تلاش می‌کردند خبر درگیری هنکه و جباری به بیرون درز نکند، ولی بالاخره دلیل غیبت جباری و تمایل او برای جدایی از استقلال مشخص شد. جباری که در دیدار با شاهین بوشهر به دلیل آسیب‌دیدگی از میدان خارج شد، به بهانه آسیب‌دیدگی ناحیه کف پا، در بازی استقلال ـ شهرداری تبریز هم غایب بود.

جباری که تا پیش از این به دنبال راهی برای رفتن به فوتبال اروپا بود، چندی پیش با پیشنهادی از سوی باشگاه ترابوزان ترکیه روبه‌رو شد.

اما حالا وضعیت جباری و استقلال به شکلی است که زیدان آبی‌ها با توجه به مشکلات و مسائل موجود حتی پیشنهادهای عربی‌اش را نیز بررسی می‌کند.

در این مورد شنیدیم که جباری با مدیر برنامه‌هایش در مورد پیشنهادهای اماراتی‌اش صحبت‌هایی انجام داده و حتی با یک باشگاه اماراتی نیز به توافقاتی رسیده است.

امید توفیقی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.