دیدار صالحی با دبیر کل اتحادیه عرب

وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر سه‌شنبه با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به گزارش ایسنا در این دیدار آخرین تحولات منطقه از جمله اوضاع در خاورمیانه، خلیج فارس، سوریه، فلسطین، جنبش عدم تعهد و مسأله هسته‌یی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین دیدگاه‌های خود را بیان کردند. 

صالحی در این راستا مواضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون مساله هسته‌یی، پیشتازی ایران بر موضوع خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌یی ، خطرات ناشی از عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به موازین و مقررات بین‌المللی به رغم برخورداری از چند صد کلاهک هسته‌یی را تأکید کرد و بر حمایت ایران از آرمان فلسطین و مقاومت اسلامی تأکید نمود. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس قاهره درخصوص مسائل منطقه بویژه سوریه راه حل واقعی و عملی بحران سوریه را راه حلی سوری – سوری با ماهیت سیاسی و مبتنی بر عدم هرگونه مداخله خارجی ، توقف ارسال سلاح به گروه‌های افراطی و زمینه‌سازی گفت‌وگوی ملی میان حکومت و معارضه توصیف کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به منطقه و کشورهای همسایه بویژه منطقه حیاتی خلیج فارس را مبتنی بر مودت، احترام متقابل، تعاون و همکاری جامع در جهت استقرار و تقویت ثبات، امنیت، رفاه و توسعه توسط خود کشورهای منطقه دانست. 

به گزارش ایسنا، نبیل العربی نیز در این دیدار با تأکید بر نقش ایران در کمک به حل و فصل مسائل و بحران‌های منطقه بویژه فرصت ریاست سه ساله ایران بر جنبش عدم تعهد را در این راستا مثبت ارزیابی کرد. 

طرفین بر ضرورت استمرار و رایزنی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه عرب تأکید کردند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.