دیدار ضرغامی با طالبانی

جام جم آنلاین: طالبانی و ضرغامی بر همکاری رسانه ای بین جمهوری اسلامی ایران و عراق در فضای کنونی اطلاع رسانی تأکید کردند.

به گزارش روز پنجشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از حوزه ریاست سازمان صداوسیما، رییس جمهور عراق در دیدار با عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما و هیات همراه در بغداد آموزش کادر‌های فنی تلویزیون‌های عراقی در ایران را خواستار شد و آقای ضرغامی بر آمادگی صدا و سیما در این زمینه و ارائه فیلم‌های سینمایی و سریال های ایرانی دوبله شده به زبان‌های عربی و کردی و نیز انتقال تجربیات به تلویزیون‌های عراقی تأکید کرد.

رییس رسانه ملی گفت: صدا و سیما سالانه دوهزار ساعت سریال و بیست هزار دقیقه انیمیشن برای کودکان تولید می‌کند که می‌توان آنها را در اختیار شبکه ‌های عراقی نیز قرار داد.

طالبانی و ضرغامی همچنین بر تقویت روابط فرهنگی دو کشور تأکید کردند.

ضرغامی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای دانشکده صدا و سیما در بخش‌های فنی و تولیدی گفت: آماده همکاری و کمک در زمینه‌ به‌روز شدن تلویزیون‌های عراقی هستیم.

رییس صدا و سیما همچنین در دیدار با ده‌ها تن از روسأ و مسئولان رادیو و تلویزیون‌های غیر دولتی عراق تأکید کرد: بدون تردید یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار در شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه شبکه‌هایی هستند که از حق دفاع می کنند.

در این دیدار که به دعوت ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق و رییس ائتلاف اتحاد ملی و پایه‌گذار تلویزیون البلادی برگزار شد، ضرغامی جنگ امروز با دشمن را جنگ رسانه‌ای دانست و گفت: شکی نیست که جنگ امروز با دشمن جنگ اسلام با کفر و جنگ رسانه‌ای است و شما فرماند‌هان بزرگ این جنگ هستید.

رییس سازمان صدا و سیما افزود: نظام استکبار در حوزه رسانه در دهه‌های گذشته سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده اما به فضل خدا رسانه‌های مدافع حق تأثیرگذاری‌شان بیشتر بوده‌است.

 در این دیدار جعفری بر لزوم توجه جدی و ابعاد مختلف اطلاع رسانی تأکید کرد و گفت: در این بخش داشتن اخلاص و روحیه اسلامی و ملی امری ضروری است.

رییس ائتلاف اتحاد ملی افزود: اطلاع رسانی در عراق در حد مناسبی نیست و به اهداف خود نرسیده و با چالش‌های فراوانی روبرو است.

در این دیدار چند نفر از روسأی تلویزیون‌های غیر دولتی عراق مشکلات خود را در بخش‌های مختلف با رییس سازمان صدا و سیما در میان گذاشتند.

jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.