دیگر از پرواز جا نمی‌مانید

بررسی نرم‌افزار Next flight بر روی تلفن‌ های همراه هوشمند

جام جم آنلاین: همیشه یافتن پروازهای در دسترس برای ما مشکلی عجیب بوده است، این مشکل به صورت طبیعی و در شرایطی که نیازی به عجله کردن نیست چندان به چشم نخواهد آمد ولی در شرایط بحرانی باید از تمامی مواردی که به نحوی سرعت کارکرد ما را پایین می‌آورند جلوگیری کنیم و یکی از مهم‌ترین موارد در چنین شرایطی یافتن سریع‌ترین و نزدیک‌ترین پرواز ممکن برای انجام سفر ماست.

برای مثال در نظر بگیرید که برای انجام کاری به سفر رفته‌اید ولی به صورت اتفاقی پرواز خود را از دست می‌دهید، حالا در یک کشور غریب هستید و هیچ برنامه‌ریزی ای برای ماندن بیشتر در این محیط را نیز نداشته‌اید، به این ترتیب ممکن است با مشکلات متعدد روبه‌رو شوید.

اولین مشکل به طور طبیعی مشکلات مالی است که امروزه با توجه به گسترش سیستم بانکی در سراسر جهان براحتی قابل حل است ولی برای بازگشت به مبدا نیز نیاز به گرفتن بلیت جدید دارید، در این شرایط شاید مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی برای شما چندان مفید نباشد زیرا ممکن است که این آژانس‌ها تنها با یک خط هوایی طرف حساب بوده و از امکانات و پروازهای سایر آژانس‌ها بی‌خبر باشند، با چنین شرایطی شما نیز از سایر پروازها بی‌اطلاع می‌مانید و باید زمان زیادی را در آژانس‌های مختلف سپری کنید تا به پرواز مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

در این شرایط آرزوی هر فردی داشتن یک آشنای آگاه به امور مسافرتی است، کسی که تمامی پروازهای بین‌المللی را بشناسد و به شما برترین گزینه‌ها و حتی دور از ذهن‌ترین گزینه‌ها را پیشنهاد بدهد، یافتن چنین فردی در عمل غیرممکن است زیرا هیچ انسانی از عهده چنین کاری برنمی‌آید، ولی در این شرایط بار دیگر می‌توانید به توانایی‌های عصر ارتباطات و تکنولوژی تکیه کنید و با اعتماد تلفن همراه هوشمند خود را از جیبتان بیرون بیاورید، آژانس‌ هوایی همراه شما تمام کارها را بر عهده می‌گیرد.

Next Flight چیست؟

در تعریفی ساده می‌توان گفت نرم‌افزار Next flight یک نرم‌افزار خدماتی برای تلفن‌های همراه هوشمند است که به شما اجازه دسترسی به اطلاعات پروازی مورد نظرتان را می‌دهد.

این نرم‌افزار با گرفتن اطلاعات مورد نظر از کاربر خود به بررسی گزینه‌های احتمالی در تمامی خطوط هوایی بین‌المللی می‌پردازد و با در نظر گرفتن تاریخ وارد شده تمامی پروازهای مورد نظر را که با مبدا و مقصد وارد شده همخوانی داشته‌اند برای کاربر نمایش می‌دهد تا کاربر برای خرید بلیت براحتی اقدام کند و با آگاهی از نوع پرواز خود به مراکز فروش بلیت مراجعه نماید ضمن این که با این نرم‌افزار می‌توانید به اطلاعات مراکز اقامتی، مراکز اجاره خودرو، پارکینگ‌ها و آژانس‌های خدمات سفر انفرادی (تاکسی سرویس‌ها) و… نیز در محدوده هر فرودگاه دست یابید که در نوع خود داشتن این نرم‌افزار را روی تلفن همراه هر فردی موردی مفید نشان خواهد داد.

نحوه کارکرد این برنامه بسیار ساده است و در ادامه با یک مثال به بررسی گام به گام آن می‌پردازیم.

بنا به هر دلیلی (جا ماندن از پرواز، نیاز به پرواز فوری به یک نقطه، موراد اضطراری و…) نیاز به یافتن نزدیک‌ترین پرواز به مقصد مورد نظر خود را دارید، به این ترتیب کار با نرم‌افزار را بنا به مراحل زیر شروع خواهید کرد.

۱ ـ تلفن همراه خود را به شبکه اینترنت متصل کنید و نرم‌افزار next flight را روی آن اجرا کنید.

۲ ـ در نرم‌افزار محل مبدا پرواز را در قسمت مورد نظر وارد و سپس مقصد مورد نظر خود را نیز در قسمت مخصوص به آن بنویسید.

۳ ـ برای تنظیم فیلتر‌های مورد نظر اقدام کنید، برای مثال شما می‌دانید که خطوط هواپیمایی خاصی که با نیازهای شما همخوان نیست یا در سفر قبلی از خدمات این خطوط هواپیمایی راضی نبوده‌اید به این ترتیب می‌توانید این خطوط هواپیمایی را در فهرست سیاه خود قرار دهید یا این که تصمیم دارید از خطوط هوایی خاصی استفاده کنید.

به این ترتیب می‌توانید خطوط هوایی مورد نظر را به عنوان تنها گزینه‌های جستجو تعیین کنید. علاوه بر این می‌توانید موارد خاصی مانند فرودگاه را نیز تعیین کنید زیرا برخی شهر‌ها از تعداد بسیار زیادی فرودگاه برخوردار هستند که هر یک از آنها می‌تواند در سرعت دسترسی شما موثر باشد بنابراین می‌توانید فرودگاه مورد نظر خود را نیز تعیین کنید.

۴ ـ پس از انجام این کار نوع پروازتان را مشخص کنید. برای مثال می‌توانید کلاس پرواز تجاری یا کلاس پرواز عمومی را انتخاب نمایید.

۵ ـ نرم‌افزار به شما فهرستی از پروازهای قابل دسترسی را ارائه می‌کند و به این ترتیب می‌توانید به بررسی آنها پرداخته و در صورت راضی بودن از نتیجه، آن را روی تلفن همراه خود ذخیره کنید ولی در صورت نداشتن رضایت از نتیجه می‌توانید شرایط و فیلترهای جستجوی خود را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه دست یابید، برای مثال در شهر مورد نظر شما پرواز به فرودگاه مدنظرتان وجود نخواهد داشت و مجبور به استفاده از فرودگاه دیگری در سمت دیگر شهر هستید، به این ترتیب می‌توانید با بررسی وجود امکانات حمل و نقل در آن فرودگاه (تاکسی سرویس یا مرکز اجاره خودرو) برنامه زمانی خود را محاسبه کنید یا این که با تغییر کلاس پرواز یا خطوط هوایی مورد نظر به نتیجه دلخواه دست یابید.

این نرم‌افزار خدمات بسیار مناسبی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. جالب است بدانید فهرستی شامل بیش از ۴۳۰۰ فرودگاه در سطح جهان در این نرم‌افزار قابل دسترسی هستند که این رقم برای یک نرم‌افزار جیبی رقم بالایی است.

همچنین می‌توانید بیش از ۱۲۰۰ خط هوایی را در فهرست جستجوی خود داشته باشید که در نوع خود بخوبی خاطر شما را آسوده می‌کند، البته این موارد دلیل بر بی‌نقص بودن این نرم‌افزار نیست و ایراد‌های کوچکی نیز در آن دیده می‌شود برای مثال این نرم‌افزار رایگان نیست و به پرداخت هزینه‌ای معادل سه دلار برای نصب نیاز دارد، علاوه بر آن Next flight تنها فهرست پروازهای مستقیم را به شما ارائه می‌کند و پروازهایی که در بین راه با تعویض هواپیما همراه است در فهرست این نرم‌افزار جای نمی‌گیرد که به طور طبیعی در مقاصد طولانی این دست پروازها بسیار کارآمد خواهند بود، از دیگر مزایای این نرم‌افزار می‌توان به رابط کاربری بسیار ساده آن اشاره کرد به نحوی که این رابط برای انجام کار توسط همه افراد طراحی شده است و به هیچ دانش خاصی برای اجرا نیاز ندارد، برای مثال می‌توان به سیستم نقشه این نرم‌افزار اشاره کرد، این سیستم نقشه براحتی مقصد و مبدا شما را روی نقشه نشان می‌دهد و به این ترتیب اشتباهات تایپی در نوشتن نام مبدا یا مقصد بسیار سریع تعیین می‌شود.

این نرم‌افزار از زبان‌های انگلیسی، آلمانی، هلندی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و سوئدی پشتیبانی می‌کند که کارکرد آن را بین‌المللی‌تر کرده و موجب افزایش دقت در Next flight می‌شود.

جالب است بدانید ‌تمامی خدمات یاد شده در این نرم‌افزار تنها در فضای ۲٫۵ مگابایت جای می‌گیرد و به این ترتیب حافظه تلفن همراه شما نیز بی‌دلیل اشغال نمی‌شود.

این نرم‌افزار برای سیستم‌های عامل android (اندروید)، iOS (سیستم عامل گوشی‌های شرکت اپل و سری iphone) و Blackberry (سیستم عامل گوشی‌های شرکت بلک‌بری) قابل دسترسی است البته این موارد تنها برای تلفن‌های همراه بوده و در ادامه می‌توان این نرم‌افزار را روی کامپیوترهای خانگی و تبلت‌ها نیز در اختیار داشت.

برای نصب نرم‌افزار روی هر یک از این سیستم‌های عامل باید دسترسی به نسخه مخصوص هر یک از آنها را داشته باشید و نرم‌افزار باید با توجه به سیستم عامل شما نصب گردد که در صورت نداشتن دانش فنی زمینه موبایل مطابق معمول پیشنهاد می‌کنم تا به مرکز خدمات تلفن همراه مراجعه کرده و در ازای پرداخت کارمزد از آنها درخواست نصب نرم‌افزار Next flight را داشته باشید ولی پیش از آن از پشتیبانی نرم‌افزار توسط تلفن همراه خود مطمئن شوید.

برای این کار کافی است به دفترچه راهنمای تلفن همراه خود مراجعه کرده و نسخه سیستم عامل آن را بررسی کنید یا با وارد کردن نام تلفن همراه خود در مرورگر اینترنت در کنار عبارت Specs به فهرست مشخصات تلفن همراه خود دسترسی یافته و در قسمت OS یا Operating sdsjl به نسخه سیستم عامل خود دست یابید و تنها در صورت دارا بودن سیستم عامل مورد پشتیبانی امکان دریافت این نرم‌افزار را دارید.(جام جم – ضمیمه چمدان)

احمد محمد حسینی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.