دیگر ۱۳ نوع مدرسه در آموزش و پرورش نخواهیم داشت

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

 خبرگزاری آریا- وزیر آموزش و پرورش از کاهش تنوع مدارس خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۳نوع مدرسه در آموزش و پرورش داریم که این تعداد کاهش پیدا خواهد کرد.
 به گزارش خبرگزاری آریا ،علی اصغر فانی گفت: دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در حال پژوهشی است که نتیجه این پژوهش تعداد مدارس را از نظر نوع و کیفیت مشخص خواهد کرد.
وی همچنین از استخدام مربی پیش دبستانی خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه مجلس تا مهر سال آینده تعداد زیادی از مربیان پیش دبستانی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
وی دربارهٔ دیر پرداخت شدن حقوق معلمان خارج از کشور نیز گفت: بخش عمده ای از این تأخیر ناشی از مشکلات ارزی است که این مشکلات برطرف شده است و حقوق این معلمان در اولین فرصت پرداخت خواهد شد.
وی ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش ، ارتقای مدیریت مدارس و عملیاتی کردن بودجه را چهار اولویت مهم خود در وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.
فانی تأکید کرد: با بررسی سند تحول آموزش و پرورش مشخص شد که این سند نیاز به اصلاحاتی دارد که این اصلاحات به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داده خواهد شد که در صورت موافقت شورا این اصلاحات انجام خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: سند تحول بحثی ساختاری دارد که همان نظام۳ ۳ ۶ است و باید بیشتر به بحث محتوایی و اجرایی آن توجه کرد.
فانی به ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد: هم اکنون در برخی استان ها با کمبود نیروی انسانی و در برخی استان ها با مازاد نیروی انسانی مواجه هستیم و برخی دبیران نیز در رشته های غیرتخصصی به کار گرفته شده اند که باید این مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.
وی تأکید کرد: کمیته ای برای ساماندهی نیروهای شرکتی در آموزش و پرورش تشکیل شده است که با جدیت پی گیریم که مشکل استخدام این نیروها را در وزارت آموزش و پرورش به زودی حل کنیم.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.