دکتر براتی: تاثیر وقت مسابقه بر عملکرد ورزشکار ثابت نشده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

hemmat khahi-2-213.jpg

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت بدنی شهید رجایی در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان هنگام صبح از دیدگاه علمی گفت: این وقت در صورتی برای ورزشکار بازدهی مثبت داد که از نظر فیزیکی، روانی و تغذیه در شرایط خوبی باشد.

دکتر امیرحسین براتی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار نمود: برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان هنگام صبح بسیار غیر طبیعی iبه نظر نمی‌رسد اما این امر وقتی می‌تواند بازدهی مثبت iبه دنبال داشته باشد که سرپرست یا مربی ورزشکار را طوری تنظیم کند که ریتم مشخصی داشته باشد و از ورزشکار از نظر تغذیه و مسائل روحی – روانی در شرایط ایده‌آل و مناسب باشد، در غیر این صورت ورزشکار دچار آسیب و افت عملکرد می‌شود.

براتی تصریح نمود: اینکه وقت برگزاری رقابت‌های لیگ برتر صبح یا بعدازظهر باشد، اشکالی در روند عملکرد و کارایی ورزشکار ایجاد نمی‌کند. مهم شرایط و وضعیت روانی وی است که در آن وقت در اوج آمادگی باشد.

عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی شهید رجایی در پایان افزود: از نظر علمی این مسئله اثبات نشده که ورزشکار هنگام صبح می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد یا بعدازظهر. این امر بستگی iبه سیستم و شرایط بدنی ورزشکار دارد، حال احتمال دارد ورزشکاری از نظر تغذیه، خواب و مسائل روانی در شرایط خوبی باشد اما سیستم عملکردی وی فقط در وقت بعدازظهر جواب دهد نه هنگام صبح و بر عکس.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.