دکتر رضا نوربها کیست؟

فروردین ۱۴۰۳

استاد دکتر رضا نوربها، در کنار وکالت دادگستری، به عضویت هئیت علمی دانشکده حقوق دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی کنونی) در آمد و به تدریس حقوق جزای عمومی، جرم شناسی و فلسفه حقوق جزا (تا حال حاضر) پرداخت.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دکتر رضا نوربها، در تهران به دنیا آمد، دوره ابتدایی خود را در مدرسه ملی کیهان و دوره متوسطه را در دبیرستان‌های رازی، حکیم نظامی و مروی تهران به پایان رساند.

در سال ۱۳۴۰ وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۴۴ لیسانس قضایی گرفت، سپس در سال ۱۳۴۵ بر اساس علاقه شخصی در آزمون فوق لیسانس روان شناسی تکمیلی شرکت کرد و این دوره را با موفقیت به پایان رساند.

 در سال ۱۳۴۸ پس از طی دوره کار آموزی قضایی، به استخدام دادگستری در آمد، اما سال بعد از خدمت دادگستری کناره گیری کرد، سپس به فرانسه رفت و در دانشکده حقوق دانشگاه مون پلیه، پس ازطی دوره فوق لیسانسD.E.A در رشته حقوق جزا و جرم شناسی، در دوره دکترای حقوق شرکت کرد و به طور همزمان، دوره کار آموزی مرکز درمانی مجرمین پاریس را نیز طی کرد.

 سرانجام با ارائه پایان نامه “کوشش در زمینه روان درمانی مجرمین و تحقیق در زمینه علل تحولات زندانها از مراکز تنبیه به مراکز درمانی”موفق به دریافت دکترای حقوق جزا شد.
 
پس از بازگشت به ایران، در کنار وکالت دادگستری، به عضویت هئیت علمی دانشکده حقوق دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی کنونی) در آمد و به تدریس حقوق جزای عمومی، جرم شناسی و فلسفه حقوق جزا (تا حال حاضر) پرداخت، وی عضو کمیته برنامه‌ریزی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و عضو هئیت علمی کمیته ارتقاء این دانشکده است.
 
آثار تالیفی و تحقیقی دکتر نوربها عبارتند از:
– در زمینه حقوق جزای عمومی (نشر کانون وکلا)
– فلسفه حقوق (در دست چاپ)
– مقاله های کیفری و حقوقی متعدد که در نشریات مختلف حقوقی چاپ شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.