دکتر رواسی: چرا پس از شکست مدیری مواخذه نمی‌شود؟

۲۹ آبان ،

010-3.JPG

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران معتقد است در عرصه مدیریت چون قدرت مسئولان بیشتر از سرمربی است، همواره وقتی که باناکامی روبرو می‌شوند به جای این که خود پاسخگو باشند سرمربی را قربانی می‌کنند.

دکتر علی اصغر رواسی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: وقتی در شکست تیمی سرمربی مقصر است که مهره‌ها را به خوبی در زمین ارنج نکرده باشد و یا با وجود داشتن اختیارات تام در زمینه‌های مالی، برگزاری اردوها و ارنج تیم عملکرد موفقی نداشته باشد، در این صورت سرمربی باید جوابگو باشد، اما اگر مسئولان و مدیران یک فدراسیون تیم را از هر لحاظ رهبری کنند و به سرمربی اجازه دخالت ندهند در این صورت باید در خصوص ناکامی تیم آسیب شناسی و سبب شکست را بدون این که دیگری را مقصر قلمداد کنند که طور شفاف اعلام کنند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: همیشه سرمربی مقصر اصلی برای شکست تیمش نیست، بلکه بعضی وقت‌ها مسایلی پشت پرده اتفاق می‌افتد که از نظر مدیریت منابع انسانی باید رییس فدراسیون با بررسی شرایط عامل اصلی شکست را موشکافی و در صورت عدم صلاحیت وی را عزل کند، در حالی که این طور نیست.

وی گفت: در کشور ما عامل شکست یا پیروزی را به سرمربی نسبت می‌دهند، در حالی که این تفکر اشتباه است، چون اختیارات دست فرد دیگری است و در مقابل از سرمربی انتظار پاسخگویی دارند.

رواسی در پایان افزود: اگر رییس فدراسیونی از قدرت بالایی برخوردار باشد و در گزینش مدیران خود شایسته سالاری را لحاظ کند به طور قطع وقتی می‌بیند عملکرد نادرست مدیرش سبب نابودی تیمش می‌شود، بلافاصله وی را عزل و مدیر توانمندی را جانشین وی می‌کنند، اما وقتی معیار انتخاب بر حسب شایسته سالاری نباشد، باید شاهد شکست‌های پی در پی یک تیم ورزشی باشیم، بدون این که مدیران مافوق آن مورد مواخذه و بازخواست قرار بگیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.