دکتر روحانی فضای جدیدی را در عرصه بین‌المللی رقم خواهد زد/فضا به سمت‌و سوی راه‌حل در مسئله هسته‌ای ایران پیش خواهد رفت

فروردین ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی در مجلس گفت: بعد از روی کارآمدن “حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی” بعنوان رئیس‌جمهوری کشورمان فضای تازهی در عرصه داخلی و خارجی کشور پیش خواهد آمد و قطعا این فضا در عرصه تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ایران تأثیرگذار خواهد بود.

“علاء‌الدین بروجردی” نماینده مردم بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ ابراز تمایل مقامات انگلیسی در برقراری رابطه با ایران اظهار داشت: بعد از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش سطح رابطه میان تهران و لندن از سفیر به کاردار شاهد فراخوان سفیر کشور انگلیس از تهران به لندن بودیم.

وی با بیان اینکه عامل اصلی در قطع رابطه با ایران، انگلیس‌ها بودند؛ گفت: مقامات انگلیسی در تلاشند که بتوانند روابط فی‌ما‌بین میان تهران و لندن را به بهترین شکل حل و فصل کنند و این مسئله مستلزم تصمیم سیاسی از سوی این دولت است و این مسئله طبیعی است که قبل از هر سخنی در بهبود روابط گره را انگلیسی‌ها باز کنند.

بروجردی تصریح کرد: بعد از روی کارآمدن “حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی” بعنوان رئیس‌جمهور کشورمان فضای تازهی در عرصه داخلی و خارجی کشور پیش خواهد آمد و قطعا این فضا در عرصه تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ایران تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس بیان داشت: در آینده نزدیک، فضا به سمت‌و سوی نوعی راه حل در مسئله هسته‌ای ایران و بهبود روابط فی‌ما‌بین پیش خواهد رفت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه بازنده اصلی در مسائل هسته‌ای ایران کشور آمریکا است،تصریح کرد: در میان کشورهای خارجی خود آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ادامه چنین سیاستی در مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست رسیده و قطعا به نفع آنان هم نخواهد بود.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا‌یی‌ها به این مسئله به خوبی اذعان دارند که جمهوری اسلامی تحت نظارت آژانس بین‌المللی و مقررات “ان پی تی” به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود می‌پردازد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.